Česko spustí kampaň na podporu turismu za 42 mil.
Nová kampaň se zaměří především na turisty ze vzdálených zemí. Má hodnotu 42 mil. korun.
Agentura CzechTourism chce vylepšit povědomí o Česku jako o zajímavé turistické destinaci, a to především na vzdálených trzích, jakými jsou USA, Čína a Rusko. Spustí proto incomingovou kampaň, kterou zacílí i v rámci Evropy (Německo). Hodnota kampaně je 42 milionů korun, 36 milionů z toho pokryjí fondy EU.
„Spoty jsou natočeny, budeme si zadávat vysílací čas. Smlouva má být uzavřena do konce března. Budu o tom v pondělí informovat vládu, protože zadání vysílacího času se týká výjimky ze zákona o zadávání veřejných zakázek," uvedla ministryně pro místní rozvoj Věra Jourová (ANO).
Připravovaná televizní kampaň je součástí projektu „Rebranding a marketingová podpora příjezdového cestovního ruchu“. Emotivní formou má vyprávět příběhy zahraničních turistů v Česku. Spoty byly připraveny na základě očekávání, která turisté z jednotlivých zemí od pobytu v Česku mají. „Na ruském trhu se proto budeme prezentovat jako země vhodná k nákupům s nadstandartní nabídkou lázeňských a welness aktivit, ale v Číně např. jako země s bohatým kulturním dědictvím,“ řekl Rostislav Vondruška, generální ředitel agentury CzechTourism.
Do Česka přijelo v roce 2013 celkem 7,3 milionu zahraničních turistů, což představuje meziroční nárůst o 2%, a historický rekord v návštěvnosti. Podle předběžných odhadů by měl příjezdový cestovní ruch v roce 2014 zlomit další historický rekord a příjmy z příjezdového cestovního ruchu by mohly ze současných 137,9 mld. Kč (2013) vzrůst na 140 mld. Kč.
-mav-, -čtk-