Dvořákova Praha sází v komunikaci na minimalismus
S novou vizuální podobou vstupuje do své sedmé sezóny mezinárodní hudební festival Dvořákova Praha (8. – 22. 9. 2014). Nový grafický koncept je dílem Víta Škopa, studenta VŠUP Ateliéru grafického designu a vizuální komunikace vedeného prof. ak. mal. Rostislavem Vaňkem. Minimalistickému vizuálu dominuje litera „D“, která je hlavním motivem pro všechny propagační materiály. Variabilita motivu umožňuje jeho využití v různých formách a stylizacích.
Výběrového řízení na vytvoření nové vizuální komunikace se na konci loňského roku účastnily agentury Scholz & Friends, Propaganda Art & Design, Cream, studio Sodomka Design a Ateliér grafického designu a vizuální komunikace VŠUP.
V první fázi kampaně, která právě probíhá a oznamuje zveřejnění programu, se do litery D promítají jména interpretů. Další fáze kampaně, která bude předcházet samotnému festivalu, využije stylizované výřezy z fotografií umělců. Vizuál rovněž podporuje dramaturgii festivalu a barevná písmena D jsou využita v info grafice jako rozlišovací prvek jednotlivých programových řad.
V loňském roce představila Dvořákova Praha guerilla kampaň, kterou cílila především na mladší publikum. Streetartový projekt představoval mini-příběhy s motivy velikánů klasické hudby Bacha, Smetany, Mahlera či Mozarta. K vidění tak byl například Antonín Dvořák popíjející kávu servírovanou Bedřichem Smetanou se slovy „Je libo trochu Smetany?“, nebo motiv Antonína Dvořáka kráčejícího s J. S. Bachem na zádech, které provázel text „Bacha na Dvořáka“.
Generálním partnerem bude letos opět investiční skupina KKCG, která stála i u zrodu samotného festivalu. Dvořákovu Prahu podporuje od jejího prvního ročníku rovněž hlavní město Praha. Oba tito partneři se zavázali k dlouhodobé podpoře, která garantuje financování festivalu do roku 2017.
-mav-