Nejúspěšnější značkou ve filmech je Budweiser
Nejvíce product placement loni využil film Pot a slzy, nejhůře si s ním poradil Walter Mitty a jeho tajný život.
Americká pivní značka Budweiser byla loni ve Spojených státech nejúspěšnější značkou z pohledu product placementu v nejnavštěvovanějších amerických filmech. Podle průzkumu organizace Brandchannel se produkty této značky objevily ve 23 % filmů, které se během loňského roku umístily na první příčce návštěvnosti v amerických kinech. Budweiser se řadí do šestice nejobsazenějších značek v americké kinematografii, kam patří Ford, Apple, Coca-Cola, Chevrolet a Mercedes.
Piva Budweiser nebo Bud Light se loni objevila v téměř pětině z celkem natočených 502 nejlepších filmů, například ve filmech Iron Man 3, Muž z oceli, v hororu Texaský masakr motorovou pilou 3D, v komedii Jackass presents: Bad Grandpa či v historických filmech 42 a Komorník. Továrna Budweiseru byla použita jako kosmická loď ve filmu Star Trek: Do temnoty.
Apple, který míval kdysi v product placementu dominantní pozici, skončil loni až za Budweiserem. Loni se objevil v téměř pětině nejnavštěvovanějších snímků (17,9 %), v roce 2011 to však bylo 42,5 % nejnavštěvovanějších filmů, a v roce 2009 dokonce v téměř polovině. Loni si Apple zahrál například ve filmu Kámoši až na dno lahve nebo Millerovi na tripu. Silnou pozici má Apple také v televizi, kde se objevil mimo jiné v seriálu britské televize BBC Sherlock Holmes.
Nejvíce product placementu využil film Pot a slzy od režiséra Michaela Baye. Brandchannel zde napočítal celkem 39 identifikovatelných značkových produktů, což je však nejnižší počet od roku 2001, kdy průzkum začal. Mezi filmy s nejvíce produkty v minulosti patřily Sex ve městě s 94 případy product placementu či Transformers 3 se 71 produkty.
Za nejhorší případ product placementu byl označen film Walter Mitty a jeho tajný život, a to zejména za umístění restaurace rychlého občerstvení Papa John na Island.
Cenu za product placement ve filmu nominovaném na Oskary získala značka Guinness za svou roli ve filmu Philomena s Judi Dench v hlavní roli.
Ocenění za propojení značky s tématem filmu získal snímek Stážisti, v němž se dostal Owen Wilson a Vince Vaughn na stáž do Googlu.
Přehled všech ocenění naleznete zde.
-čtk-, -kch-