Kolo štěstí od Mountfieldu předmětem řízení RRTV
Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV) zahájila správní řízení s prodejcem zahradní techniky Mountfield kvůli jeho reklamě na Kolo štěstí. Průměrná sleva 58 procent, na kterou společnost lákala zákazníky do svých prodejen, totiž prý neodpovídala faktické průměrné hodnotě, jež podle výpočtu rady dosahovala pouze 43 procent. Rada to oznámila v tiskové zprávě.
Ve správním řízení rada bude zjišťovat, zda se firma zadáním televizního spotu nedopustila nekalé nebo klamavé obchodní praktiky, když „uvádí zavádějící informaci o výši cenového zvýhodnění nabídky, respektive o výpočtu poskytované slevy". Uváděná průměrná sleva je totiž podle rady vypočtená z jednotlivých nominálních hodnot, bez ohledu na to, kolikrát se na Kole štěstí vyskytují. „Spotřebitel tak může na základě zhlédnutí předmětné reklamy učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil," domnívá se rada.
Ve správním řízení rada může pouze upozornit na porušení zákona nebo v krajním případě firmě za tento prohřešek uložit pokutu.
Mountfield představuje největšího tuzemského prodejce zahradní techniky, bazénů a potřeb pro volný čas. Kolo štěstí, na kterém si zákazníci mohou vytočit slevu pro svůj nákup, se spolu s reklamním hrdinou Bédou Trávníčkem stalo výraznou marketingovou značkou firmy.
-čtk-