Crossmediální výzkum: Mobily nesnižují sledovanost
První výzkum napříč médii v Česku potvrzuje, že nová média zvyšují mediální konzumaci.

Letošní zimní olympijské hry v Soči přinesly nová fakta o mediální sledovanosti. Společnost Mediaresearch zrealizovala crossmediální výzkum, jehož výsledkem jsou data o sledovanosti napříč médii. Jde o první významnější snahu v českém prostředí pochopit mediální konzumaci v době rozšiřování mobilních přístrojů a tabletů a zjistit, jakou roli hrají v konzumaci tradiční a nová média.
Z výzkumu vyplynulo, že televize byla pro diváky olympiády médiem číslo jedna – její celková sledovanost v domácnostech dokonce díky sportovním přenosům stoupla v daném období o 10 %. Druhým nejsledovanějším médiem byl z hlediska ZOH internet, který kromě zpravodajského servisu o aktuálních výsledcích jednotlivých disciplín nabízel i sledování sportovních přenosů v reálném čase. Zvýšení sledovanosti tak zaznamenaly online videokanály České televize: objem času, který lidé věnovali sledování jejich videí, vzrostl během olympiády zhruba dva a půl krát.
Způsob sledování ZOH 2014, kliknutím zvětšíte
Zdroj: Mediaresearch, ČNP – aktivní internetová populace ČR 15+
Výzkum přitom zjistil, že využívání nových technologií nebylo na úkor televizní sledovanosti a celkově navyšovalo konzumaci ZOH 2014.
Počet minut věnovaných sledování ZOH, kliknutím zvětšíte
Zdroj: Mediaresearch, ČNP – aktivní internetová populace ČR 15+
Olympijské hry přilákaly k obrazovkám i méně silné diváky – lidé s vyšším vzděláním a s přístupem na internet sledovali ZOH v TV ve větší míře, než odpovídá jejich diváckému chování. Každý Čech starší 4 let v průměru viděl za 17 olympijských dní téměř 16 hodin vysílání olympijského vysílání v ČT, necelou hodinu strávil prohlížením speciálních olympijských sekcí zpravodajských webů a v průměru 35 minut internetového streamovaného vysílání ČT (6 kanálů streamovaného obsahu).
O výzkumu
-mav-