Omnicom a Publicis ruší plánovanou fúzi
Fúze komunikačních společností Omnicom a Publicis, oznámená loni v létě, byla zrušena.
Americká reklamní společnost Omnicom Group a její francouzský rival Publicis Groupe zrušily plány na sloučení obou firem. Společnosti to uvedly ve společném prohlášení. Fúzí měla vzniknout největší reklamní skupina světa s tržní hodnotou zhruba 35 miliard dolarů (693 miliard Kč). Firmy se transakci rozhodly odvolat, protože ji prý nebyly schopny dokončit v rozumném časovém horizontu.
Rozhodnutí jednomyslně schválily představenstva a dozorčí rady obou společností.
Generální ředitel Publicis Groupe Maurice Lévy a generální ředitelOmnicom Group John Wren ve společném prohlášení uvedli, že pomalý posun fúze vytváří nejistotu na straně obou komunikačních skupin, jejich klientů, zaměstnanců a akcionářů. „Rozhodli jsme se proto pokračovat nezávisle. Nadále zůstáváme konkurenty, ovšem s velkým respektem k sobě navzájem,“ uvedli.
Americká Omnicom byla doposud druhou největší reklamní agenturou na trhu za firmou WPP. Francouzské Publicis patřila třetí příčka. Společnosti oznámily plánovanou fúzi loni koncem července. Jejich spojení již schválily antimonopolní úřady v USA, Jižní Koreji, Kanadě, Indii, Turecku, v Jihoafrické republice a letos v lednu také Evropská komise.
List Wall Street Journal s odvoláním na zdroje obeznámené se záležitostí napsal, že transakci provázely spory o moc a pozice či problémy se získáváním souhlasů daňových a dalších regulačních orgánů.
Generální ředitel Publicis Maurice Levy později uvedl, že fúze se zhroutila kvůli rozdílným názorům na to, jak uskutečnit „fúzi rovných". Byla zde řada problémů, od otázky komplexní daňové struktury po odlišnou firemní kulturu. "Nebyl jsem schopen přesvědčit Johna o tom, že rovnováha je rovnováha," řekl agentuře Reuters Levy o svém protějšku z Omnicomu Johnu Wrenovi.
Wren potvrdil, že obě strany nedokázaly najít způsob, jak překonat rozdílné silné firemní kultury v obou společnostech. Také podle něj to nebyl jeden faktor, který způsobil krach dohody, ale mnohem více složitých otázek, které se nepodařilo vyřešit. Žádná z firem proto nebude platit té druhé poplatky za zrušení dohody. Náklady spojené krachem dohody, jako právní poplatky, si firmy rozdělí.
Portfolio značek Publicisu a Omnicomu
-mav-, -čtk-