Reklamní podíly Novy a Primy v pololetí vyrovnané
Nova dohání ztrátu na reklamním trhu z loňska, většinový podíl v širší divácké skupině ale zatím nezískala.
Počet prodaných reklamních bodů (TRPs) v prvním letošním pololetí se ve srovnání se stejným obdobím vloni zvýšil o pětinu. Na televizním trhu se tak prodalo víc reklamy, především díky nové obchodní politice televize Nova, která ustoupila od některých podmínek obchodování z předloňského roku.
Počet prodaných TRPs celkem, 1. pololetí 2014, D15+/D15-54
V cílové skupině 15+ byl za období prvních šesti měsíců podíl dvou nejsilnějších komerčních skupin na reklamním trhu vyrovnaný – Prima 43 %, Nova 42 %. Skupiny Prima a Nova celkově drží na reklamním televizním trhu 85% podíl. Nova se tak v podílu na reklamním trhu zatím nedostala na úroveň z roku 2012. Jak už několikrát uvedli představitelé Novy a její mateřské společnosti CME, na tuto úroveň se návrat předpokládá v roce 2015.
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15+, 1. pololetí 2014
Příznivější je pro skupinu Nova vývoj v mladší cílové skupině 15-54, kde má vyšší zásah než konkurence a prodává víc reklamy. V prvním letošním pololetí dosáhl její podíl na 47 % a odskočila tak konkurenční skupině Prima o sedm procentních bodů.
Podíl TV skupin na prodaných TRPs, D15-54, 1. pololetí 2014
Pohled na vývoj prodeje reklamních TRPs v prvním pololetí ukazuje, že většina televizí na českém trhu prodala víc reklamy než za první pololetí loňského roku.
Vývoj počtu prodaných TRPs, D15+, 1. pololetí 2014, změna v %
Zdroj: Admosphere
-mav-