ČT těžila z fotbalového MS, Prima začala omlazovat
Červencovou sledovanost ovlivnilo ještě fotbalové mistrovství světa, pomohlo kanálům České televize.

Fotbalové mistrovství světa, které skončilo před polovinou července, přineslo ještě sportovnímu kanálu ČT sport znatelně lepší výsledky než v loňském červenci. V meziročním srovnání si sportovní kanál ČT polepšil v celodenním vysílání (D15+) o více než dva procentní body, což bylo nejvíce ze všech tuzemských televizí. Souhrnný podíl stanic České televize se tak i díky tomu zvýšil nejvýrazněji jak v celodenním vysílání, tak v hlavním vysílacím čase.
Kromě sportovního kanálu stojí za lepším výsledkem stanic ČT než v loňském červenci příchod nových kanálů ČT:D a ČT art a také rostoucí podíl kanálu ČT2.
Naopak fotbalové mistrovství se nejvíce odrazilo v poklesu podílu hlavního kanálu skupiny Nova. Nižší podíl než v loňském červenci částečně zmírnily tematické kanály skupiny Nova (Telka, Smíchov). V hlavním vysílacím čase v klíčové skupině 15-54, na kterou Nova prodává reklamu, poklesl hlavní kanál o 4,6 procentního bodu. Celkový podíl skupiny vylepšovaly jak tematické stanice, tak Nova Cinema (+0,7, PT 15-54).
Lepšící se výsledky potvrdil hlavní kanál skupiny Prima, který zastavil pokles sledovanosti a meziročně mírně rostl (+0,28, D15+, celý den). Výraznější byl růst Primy v hlavním vysílacím čase.
Vyšší podíl než před rokem vykázala v prvním prázdninovém měsíci i TV Barrandov (rovněž TV Barrandov zvýšila podíl výrazněji v hlavním vysílacím čase) a stanice Atmedia.
V mladší cílové skupině 15-54 potvrdila největší podíl skupina Nova, přestože ve srovnání s loňským červencem poklesla o více než 1 procentní bod. První kanál České televize i v červenci pokračoval v trendu rostoucího podílu v cílové skupině 15-54 v prime-time. Meziročně nejvyššího nárůstu ale v tomto čase a v této divácké skupině dosáhl vedle ČT sport hlavní kanál skupiny Prima. Mladší diváky naopak oproti loňskému červenci ztratila TV Barrandov.
Vývoj podílu na sledovanosti TV skupin (%), D15+, celý den, prime-time
Vývoj podílu na sledovanosti TV skupin (%), 15-54, celý den, prime-time
Pozn: Změna uvedena v procentních bodech.
Zdroj: ATO-Mediaresearch
-mav-