Radiožurnál předběhl Frekvenci 1, je trojkou trhu

středa, 06. srpna 2014, 10:26 Rádio MediaGuru

Růst poslechovosti prvního okruhu Českého rozhlasu pokračuje, stal se trojkou trhu.

Poslechovost rádií se dále vyvíjí stabilně. Týdenní dosah rádia se pohybuje na 85 % populace a denní dosah na úrovni 65 %. Vyplývá to z nových dat výsledků poslechovosti Radio projekt, které byly ve středu zveřejněny.

Mezi celoplošnými stanicemi je nadále nejposlouchanější Rádio Impuls s vyšší než milionovou poslechovostí (poslechovost včera). Na pozici třetího nejposlouchanějšího celoplošného rádia se dostal ČRo Radiožurnál, který meziročně nabral téměř 60 tisíc posluchačů a narostl nejvíce z hlavních celoplošných stanic. Předběhl tak Frekvenci 1, jejíž poslechovost meziročně poklesla o více než 90 tisíc posluchačů. Dvojkou je nadále Evropa 2, která vykazuje stabilní výsledky poslechovosti v meziročním srovnání.

Vývoj poslechovosti celoplošných rádií, 1. pololetí 2014, tis. osob

radia_celoplosne

Zdroj: Radio projekt, 1.1.-30.6. 2014, SKMO, Median, STEM/MARK, poslechovost včera

Vývoj hlavních celoplošných rádií za uplynulý rok (tis. posluchačů)

vyvoj radii

Zdroj: Radio projekt, 1.1.-30.6. 2014, SKMO, Median, STEM/MARK, poslechovost večra

Nejposlouchanější regionální rádiovou stanicí stále s velkým odstupem zůstává i přes mírné snížení poslechovosti Rádio Blaník, kterou v průměru poslouchá téměř 650 tisíc posluchačů denně. Pozici druhé nejposlouchanější regionální stanice posiluje Rádio Beat, naopak pokleslo Country Rádio. Přestože moravské Rádio Čas v meziročním srovnání poslechovost snížilo, srovnání s posledním měřeným obdobím v prvním letošním čtvrtletí a posledním čtvrtletím loňského roku ukazuje, že se pokles poslechovosti podařilo zastavit.

Poslechovost TOP 10 regionálních rádií, 1. pololetí 2014, tis. osob

poslechovost regionalanich radii

Zdroj: Radio projekt, 1.1.-30.6. 2014, SKMO, Median, STEM/MARK, poslechovost včera

Nejsilnější rozhlasovou sítí stále zůstává Regie Radio Music (RRM) s 42% podílem. Oproti minulému měřenému období si mírně pohoršila, naopak konkurenční Media Marketing Services (MMS) si mírně polepšila na 33,3 %. Svůj podíl také mírně navýšily stanice Českého rozhlasu (22,9 %).

Podíl rádiových sítí (%), 1. pololetí 2014

radia_site

Zdroj: Radio projekt, 1.1.-30.6. 2014, SKMO, Median, STEM/MARK

-mav-