Nejčtenějším časopisem zůstává Rytmus života
TV max předběhl ve čtenosti časopisů magazíny pro ženy a zařadil se za Rytmus života.
Souhrnná čtenost tuzemských časopisů se v prvním letošním pololetí v meziročním srovnání snížila o 5 %. Alespoň jeden časopis si ve sledovaném období přečetlo 6,2 mil. čtenářů (čtenost na vydání). Ve srovnání se stejným obdobím loni to je o 84 tisíc méně.
Pozici nejčtenějšího tuzemského časopisu si i přes meziroční pokles udržuje Rytmus života (Bauer Media). Na pozici druhého nejčtenějšího se díky většímu poklesu časopisů pro ženy – Blesk pro ženy a Chvilka pro tebe – dostal v prvním pololetí TV max (Bauer Media). Blesku pro ženy (Czech News Center) a Chvilce pro tebe (Bauer Media) patří pozice třetího, resp. čtvrtého nejčtenějšího tuzemského časopisu. Všem pěti nejčtenějším titulům se čtenost v meziročním srovnání snížila – nejméně z této pětice klesá programový TV max.
Mezi magazíny, kterým se daří zvyšovat čtenost, patří podle výzkumu Media projekt TV mini, 100+1 a Tina.
Největší čtenosti dosahují společenské magazíny, následované tituly pro ženy a programovými časopisy. Tituly zmíněné trojice segmentů představují 50 % čtenosti všech sledovaných časopisů. Právě programové tituly jako celek udržují i přes rostoucí konkurenci svoji čtenost, dokonce ji mírně zvyšují. To se v prvním pololetí dařilo i ekonomickým titulům. Naopak mezi viditelněji klesající segmenty patří časopisy pro mládež, sportovní tituly, tituly o hobby a zahradě či magazíny životního stylu pro muže.
TOP 20 nejčtenější časopisů (čtenost na vydání v tis. osob), 1+2Q/2014
čtenost na vydání | změna vs. 1+2Q/13 v % | |
Rytmus života | 654 | -11 |
TV max | 506 | -5 |
Blesk pro ženy | 475 | -18 |
Chvilka pro tebe | 464 | -18 |
Svět ženy Pošli recept | 459 | -14 |
Svět ženy | 389 | -2 |
Žena a život | 377 | -10 |
Pestrý svět | 373 | -6 |
Epocha | 358 | -10 |
Sedmička | 358 | -5 |
TV mini | 330 | 6 |
Receptář | 302 | -5 |
21. století | 296 | -22 |
Blesk Křížovky | 285 | -28 |
Reflex | 269 | -16 |
100+1 | 253 | 6 |
Katka | 246 | -16 |
Tina | 244 | 2 |
Vlasta | 242 | -16 |
Týdeník Květy | 228 | -17 |
Vývoj čtenosti časopisů, 1+2Q/2014, čtenost na vydání v tis. osob
1+2Q/2014 | 1+2Q/2013 | změna v % | |
společenské | 2 778 | 2 886 | -4 |
pro ženy | 1 916 | 2 117 | -9 |
programové | 1 298 | 1 286 | 1 |
životního stylu pro ženy | 1 033 | 1 151 | -10 |
vaření | 833 | 981 | -15 |
věda, technika, zajímavosti | 654 | 727 | -10 |
motoristické | 604 | 711 | -15 |
bydlení, bytová kultura | 555 | 618 | -10 |
křížovky, soutěže | 525 | 719 | -27 |
zahrada, hobby | 444 | 786 | -43 |
pro mládež | 396 | 589 | -33 |
sportovní | 280 | 393 | -29 |
životního stylu pro muže | 240 | 300 | -20 |
informační a komunikační technologie | 188 | 219 | -14 |
ekonomické | 101 | 90 | 13 |
Podíl magazínových titulů na čtenosti (čtenost na vydání), 1+2Q/2014
Zdroj: Media projekt 1+2Q/2014, SKMO, Unie vydavatelů, Median, STEM/MARK
-mav-