Seriál Vinaři se opírá o silnou mediální kampaň
Nový seriál Vinaři provází nejen intenzivní kampaň, ale i následný merchandising.
Start nového seriálu Vinaři, který od neděle 31. srpna vysílá televize Prima, provází intenzivní marketingová kampaň. Právě silný marketing a PR se odrazily na vysoce nadprůměrné sledovanosti prvního dílu seriálu, který dosáhl téměř 2 mil. diváků starších 15 let (podíl 44 %).
Kampaň je pravděpodobně jednou z největších v uvádění produktů českých médií. Před uvedením seriálu na obrazovky probíhala 360 stupňová kampaň ve všech hlavních mediatypech (TV, tisk, rádio, online, outdoor, sociální sítě) formou nestandardních formátů a za využití ambientních médií. Kampaň byla rozdělena do dvou fází: první teasingová přibližně měsíc před premiérou, jejíž součástí byla i písnička a videoklip skupiny Chinaski, kteří natočili i oficiální znělku seriálu. Druhá fáze pak běžela v posledním týdnu před uvedením pořadu na obrazovky.
„Obecně se snažíme využívat netradiční formáty klasických médií nebo přímo navrhnout nové formy jejich využití. Intenzitu kampaně dokazuje i fakt, že ve skupině 15+ a zásahu 1+ jsme oslovili 99 % populace. Navíc pro některé aktivity nejsou ani oficiální data,“ říká marketingový ředitel FTV Prima Aleš Pýcha. Příkladem netradičního formátu jsou např. použité wobblery na stojanech deníku Metro.
Kampaň gradovala několik dní před uvedením seriálu na obrazovky. „Když koncipujete tak intenzivní launch, musíte mít vždy v rukávu několik ,es‘, abyste lidi nakonec před obrazovky dostali. V poslední fázi jsme proto virálně šířili speciálně připravená videa přes sociální sítě, YouTube a další kanály, která dosáhla téměř milionu přehrání. Navíc jsme se svezli na fenoménu Ice Bucket Challenge, kde nám mladá herečka ze seriálu Anna Fialová pomohla díky ,obětování se‘ ledové sprše a tím ještě více podpořila sdílení videa,“ dodává Pýcha.
Kromě onlinu, který televize použila zejména k oslovení mladších diváků, zopakovala Prima využití netradičních kreativních formátů v celostátních denících a speciální videobranding na serverech blesk.cz, iDnes.cz a centrum.cz a tzv. zakroužkování pořadu ve většině TV guidů a suplementů.Tyto formáty už Prima využila před startem svého jiného seriálu – Svatby v Benátkách v letošním červnu. O víkendu, ve kterém seriál Vinaři zahajoval, byla spuštěna letecká reklama a tzv. blast na Facebooku.
Pro podporu seriálu byl využit i branding 2,5 mil. nápojových kelímků sítě cafe+co Delikomat. Aktuálně zahájí spotřebitelská soutěž Templářských sklepů Čejkovice, partnera seriálu, formou brandingu jejich lahví.
„V oblasti PR máme navázanou dlouhodobou spolupráci k seriálu např. s Rádiem Impuls nebo vydavatelstvím Astrosat. Snažíme se tak posluchačsky resp. čtenářsky zajímavou formou získávat pozornost potenciálních diváků,“ přibližuje Aleš Pýcha.
Televize má v plánu na Vinařích kapitalizovat i v oblasti merchandisingu. „Připravujeme do prodeje speciální edici vín Karla Rodena, která bude k dispozici na podzim v kamenných obchodech Tchibo. Dále připravujeme vydání dvou knih, speciální vánoční edice DVD Vinaři, oblečení a dalších produkty s logickou vazbou na vinařské téma. K propojení dochází i v oblasti retailu,“ říká marketingový šéf Primy.
-mav-