Seriál Vinaři se opírá o silnou mediální kampaň

středa, 03. září 2014, 16:04 Reklama, TV MediaGuru

Nový seriál Vinaři provází nejen intenzivní kampaň, ale i následný merchandising.

Start nového seriálu Vinaři, který od neděle 31. srpna vysílá televize Prima, provází intenzivní marketingová kampaň. Právě silný marketing a PR se odrazily na vysoce nadprůměrné sledovanosti prvního dílu seriálu, který dosáhl téměř 2 mil. diváků starších 15 let (podíl 44 %).

Kampaň je pravděpodobně jednou z největších v uvádění produktů českých médií. Před uvedením seriálu na obrazovky probíhala 360 stupňová kampaň ve všech hlavních mediatypech (TV, tisk, rádio, online, outdoor, sociální sítě) formou nestandardních formátů a za využití ambientních médií. Kampaň byla rozdělena do dvou fází: první teasingová přibližně měsíc před premiérou, jejíž součástí byla i písnička a videoklip skupiny Chinaski, kteří natočili i oficiální znělku seriálu. Druhá fáze pak běžela v posledním týdnu před uvedením pořadu na obrazovky.

„Obecně se snažíme využívat netradiční formáty klasických médií nebo přímo navrhnout nové formy jejich využití. Intenzitu kampaně dokazuje i fakt, že ve skupině 15+ a zásahu 1+ jsme oslovili 99 % populace. Navíc pro některé aktivity nejsou ani oficiální data,“ říká marketingový ředitel FTV Prima Aleš Pýcha. Příkladem netradičního formátu jsou např. použité wobblery na stojanech deníku Metro.

Prima_Vinari_Metro

Kampaň gradovala několik dní před uvedením seriálu na obrazovky. „Když koncipujete tak intenzivní launch, musíte mít vždy v rukávu několik ,es‘, abyste lidi nakonec před obrazovky dostali. V poslední fázi jsme proto virálně šířili speciálně připravená videa přes sociální sítě, YouTube a další kanály, která dosáhla téměř milionu přehrání. Navíc jsme se svezli na fenoménu Ice Bucket Challenge, kde nám mladá herečka ze seriálu Anna Fialová pomohla díky ,obětování se‘ ledové sprše a tím ještě více podpořila sdílení videa,“ dodává Pýcha.

Kromě onlinu, který televize použila zejména k oslovení mladších diváků, zopakovala Prima využití netradičních kreativních formátů v celostátních denících a speciální videobranding na serverech blesk.cz, iDnes.cz a centrum.cz a tzv. zakroužkování pořadu ve většině TV guidů a suplementů.Tyto formáty už Prima využila před startem svého jiného seriálu – Svatby v Benátkách v letošním červnu. O víkendu, ve kterém seriál Vinaři zahajoval, byla spuštěna letecká reklama a tzv. blast na Facebooku.

Pro podporu seriálu byl využit i  branding 2,5 mil. nápojových kelímků sítě cafe+co Delikomat. Aktuálně zahájí spotřebitelská soutěž Templářských sklepů Čejkovice, partnera seriálu, formou brandingu jejich lahví.

„V oblasti PR máme navázanou dlouhodobou spolupráci k seriálu např. s Rádiem Impuls nebo vydavatelstvím Astrosat. Snažíme se tak posluchačsky resp. čtenářsky zajímavou formou získávat pozornost potenciálních diváků,“ přibližuje Aleš Pýcha.

prima_vinari_billboard_510x240_cervena

Televize má v plánu na Vinařích kapitalizovat i v oblasti merchandisingu. „Připravujeme do prodeje speciální edici vín Karla Rodena, která bude k dispozici na podzim v kamenných obchodech Tchibo. Dále připravujeme vydání dvou knih, speciální vánoční edice DVD Vinaři, oblečení  a dalších produkty s logickou vazbou na vinařské téma. K propojení dochází i v oblasti retailu,“ říká marketingový šéf Primy.

-mav-