65 % spotřebitelů využívá při nákupu digitál

středa, 15. října 2014, 14:38 Marketing, Výzkum MediaGuru

Se značkou se v on-linu propojí spotřebitelé jen tehdy, když z toho něco budou mít.

40 % spotřebitelů nevidí důvod, proč se se značkou kamarádit v on-line prostředí, a to i když 65 % z nich k vyhledávání produktů či služeb využívá digitální kanály. Se značkou se na internetu spojí jen tehdy, pokud z toho něco budou mít. Vyplývá to z globální studie Connected Shopper agentury Geometry Global.

Studie, jež je založena na více než 9 000 rozhovorů s internetovými uživateli z 12 zemí, se zaměřuje na vliv digitálu na rozhodování nakupujících.

Průzkum ukázal, že spotřebitelé tráví nejvíce času v on-line prostředí komunikací se svými přáteli, čtením zpráv, zábavou, organizací svého života a také vyhledáváním produktů ke koupi. Poslední aktivitě věnují 19 % „internetového“ času, kdy vedle vyhledávání porovnávají ceny, hledají výhodné nabídky a nakupují.

42 % spotřebitelů stojí o to, aby jim značka pomohla s lepším výběrem produktů. Pro téměř stejný počet (40 %) je důležité, aby jim značky umožnily vybrat si, jak a kdy s nimi komunikují. Více než polovina spotřebitelů chce se značkou spolupracovat při řešení servisních záležitostí, reagovat na komentáře a podílet se na dalším řešení.

Co chtějí zákazníci po značkách

Kliknutím zvětšíte. Zdroj: Geometry Global
Kliknutím zvětšíte. Zdroj: Geometry Global

Většina respondentů vítá lokální reklamní či promoční komunikaci značky na svých mobilních zařízeních. Polovina z nich navíc potvrdila zájem o tzv. brand sharing – sdílení zkušeností jiných značek či jejich uživatelů.

-kch-

Foto: Photospin