Effie jde do finále, nejvíce nominací má VCCP
Nejefektivnější reklamy uplynulého roku budou oceněny na začátku listopadu.

Osmnáctý ročník soutěže o nejefektivnější reklamu Effie 2014 zná finalisty. Rozhodla o nich porota podle měřitelných a doložitelných výsledků kampaní. Do letošního ročníku reklamní agentury přihlásily 68 kampaní, které běžely v období od ledna 2013 do června 2014.
Porota do finále poslala 30 kampaní. Nejvíce nominací získala agentura VCCP následovaná firmami Momentum Czech Republic, Ogilvy & Mather, McCann Prague, Wunderman, Lowe GGK nebo WMC GREY. Kdo z nich si v sedmi kategoriích odnese broznové, stříbrné a zlaté EFFIE se klienti i tvůrci z reklamních agentur dozvědí 5. listopadu v Kině Lucerna.
Od minulých let se porota odborníků pozměnila. V jejím čele však zůstává Jiří Janoušek z Asociace komunikačních agentur (AKA), která Effie pořádá. O nejefektivnějších reklamách uplynulého období dále rozhodovali David Čermák / Momentum Czech Republic, Miloš Čermák / iHned.cz, Michel Fleischmann / Lagardere Active ČR, Milan Hladký / Marketing & Media, Hana Huntová / SIMAR, Bronislav Matyšek / Globus ČR, Jakub Petřina / Air Bank, Petra Průšová / Millward Brown Czech Republic, Vladimír Rejlek / Wunderman, Jan Rauschert / Comtech Group, Jana Špačková / Ferrero Česká a Jan Tuček / STEM/MARK.
Effie je spolu s Louskáčkem považována za nejprestižnější českou soutěž v oblasti komerčních komunikací. Podle licence postupované zakladatelskou společností v USA se koná v 38 zemích a v Evropě má své kontinentální finále EuroEffie pořádané každoročně v Bruselu.
Slavnostním večerem v Kině Lucerna opět provedou Tomáš Měcháček a Tomáš Jeřábek.
Přehled prací na shortlistu, Effie 2014
Potraviny | Kampaň | Agentura | Klient |
S chutí do Texasu | McCann Prague | Intersnack | |
Kinder Den | Momentum Czech Republic | Ferrero Česká | |
Grunt polévky | Hullabaloo | Vitana | |
Nápoje | |||
Smart beer | Young & Rubicam Praha | Pivovary Staropramen | |
Buď jsi král, nebo ne! | VCCP | Heineken | |
Nevyměknem | VCCP | Stock Plzeň | |
Aperol Spritz kino u Vltavy | Loosers | Rémy Cointreau Czech Republic | |
Starobrno Drak - z nuly na sto za 4 měsíce | WMC GREY | HEINEKEN Česká republika | |
Spotřební zboží | |||
Casting Créme Gloss | McCann Prague | L´Oréal | |
7 dní Peugeot. Teď nebo nikdy! | Havas Worldwide Prague | Peugeot Česká republika | |
Splň si svůj sen | OgilvyOne | L´Oréal | |
Finanční služby | |||
Nemáte chuť na nové auto? | Momentum Czech Republic | ŠkoFIN | |
Trh s bankovními půjčkami – další výzva pro Air Bank | Ogilvy & Mather | AirBank | |
Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice | Momentum Czech Republic | ING Bank | |
Konsolidace půjček se snižováním úroků od GE Money Bank | Labstore | GE Money Bank | |
MasterCard Super Cup 2013 sponsorship – MasterCard Dělovka | McCann Prague | MasterCard Europe | |
Ostatní služby | |||
Nejpohodlnější přepis energií | Wunderman | RWE | |
Lamluva | Leo Burnett Advertising | LAMA MOBILE | |
Příběh nejcennější energie | Lowe GGK | Skupina ČEZ | |
Plyn z první ruky | VCCP | MND | |
Deset kaček pro štěstí: Jak deset kaček přineslo 20 tisíc nových hráčů | VCCP | Sazka | |
Jak Češi znovu objevili svoji vlast | Ogilvy & Mather | Czech Tourism | |
Malý rozpočet | |||
Pražský hrad na prodej | Passion Communications | Czech Point 101 | |
TCHIBO KDYKOLI / KDEKOLI - mobilní aplikace pro chytré telefony | Lowe GGK | Tchibo Praha | |
25% ročního objemu během pouhých 2 týdnů | WMC GREY | Emirates Airline | |
Statements | Leo Burnett | RockZone 105,9 (Londa) | |
Sociální, ekologický a kulturní marketing | |||
Proč soudit předčasně? | Comtech Group | IQ Roma servis | |
Vzkazy proti rakovině | Ogilvy & Mather | Ministerstvo zdravotnictví ČR | |
Tankování hendikepovaných | Wunderman | Ford Motor Company | |
Olympijský park Soči-Letná | Geometry Global | Český olympijský výbor |
Další informace najdete zde.
-mav-