TV reklama v hrubém je za tři čtvrtletí vyšší o 2,5 mld. Kč

pátek, 17. října 2014, 14:11 Reklama, TV MediaGuru

Televizní reklama dohání manko z loňského roku, letos je nejrychleji rostoucím mediatypem.

Hrubý objem televizní reklamy je za tři letošní čtvrtletí vyšší o 2,5 mld. Kč, ukazuje monitoring investic Admosphere. Růst investic do televizní reklamy pokračoval i v letošním září, vyplývá z hrubých monitorovaných dat. Ta však neodrážejí reálnou výši investic, kterou televizní stanice v Česku z prodeje reklamního prostoru za období leden až září letos získaly, indikují však trend vývoje.

Televizní reklama tak zůstává v letošním roce nejrychleji rostoucím mediatypem. Vyrovnává tím loňský propad, který byl způsoben odmítnutím obchodních podmínek, se  kterými přišla televizní skupina Nova. 

V letošním devátém měsíci si podle monitoringu Admopshere v hrubých monitorovaných investicích polepšily téměř všechny mediatypy. Souhrnné monitorované reklamní investice v září byly o 5 % vyšší než v loňském stejném měsíci.

Objem monitorovaných investic TV reklamy (Kč), I-IX/2014 a I-IX/2013

TV_IX

Zdroj: Admosphere

Srovnání ceníkové hodnoty reklamního prostoru za září 2013 a 2014

Media investice_zari 2014

* Internet zahrnuje reklamu v rozsahu projektu AdMonitoring

Zdroj: Admosphere (monitoring internetu zdroj: SPIR-Mediaresearch, ceny TV dle sledovanosti zdroj: ATO-Mediaresearch)

-mav-