Nova obhájila v roce 2014 pozici jedničky, dvojkou je ČT
Nova upevnila pozici v cílové skupině 15+, v mladší skupině 15-54 se dařilo ČT.
Televizní skupina Nova upevnila v uplynulém roce své postavení na televizním trhu. Souhrnná sledovanost všech kanálů skupiny dosáhla 31,98 %, což bylo 0,8 procentního bodu víc než v roce 2013. Druhými nejsilnějšími zůstávají kanály České televize, které v roce 2014 potvrdily svůj podíl z roku 2013 (+0,02 procentního bodu), trojkou je skupina Prima (-0,89 pb.). Údaje jsou platné pro celodenní vysílání ve skupině diváků starších 15 let.
V mladší divácké skupině 15-54 má skupina Nova vyšší náskok než v širší populaci 15+. Ve srovnání s rokem 2013 nedošlo u kanálů skupiny Nova k žádné změně – podržely si tak podíl ve výši 36,18 %. Druhé kanály České televize si u mladších diváků meziročně polepšily o 1,6 procentního bodu, třetí skupina Prima podíl snížila o víc než procentní bod.
Vývoj televizní sledovanosti v roce 2014
Průměrný čas (ATS), který diváci před televizními obrazovkami v roce 2014 strávili, dosáhl 3:37:55 hodin. Bylo to o 42 vteřin méně než v roce 2013.
Nejsilnější televizí z pohledu podílu na sledovanosti zůstává TV Nova (celý den, D15+). Její náskok před druhou ČT1 se ve srovnání s rokem 2013 mírně zvýšil, a to o víc než jeden procentní bod.
Druhou nejsilnější je nadále ČT1, třetí televize Prima. Prima se přitom v roce 2014 prvnímu kanálu ČT přiblížila a její náskok stáhla na rozdíl 1,2 procentního bodu.
Nejvíce si v loňském roce ze všech TV stanic polepšil sportovní kanál ČT sport (+1,2 pb.). Pomohly mu významné sportovní události roku – ZOH v Soči, MS v hokeji a MS v kopané.
Všem třem hlavním kanálům největších TV skupin sledovanost klesala. Nejvíce ČT1, nejméně TV Nova (D15+). Hlavním televizním skupinám pomáhaly menší tematické kanály.
Podíl na sledovanosti zvýšila v roce 2014 většina tematických kanálů. Výjimkou byly pouze zpravodajský ČT24 a Prima Cool.
Nárůst sledovanosti ve skupině 15+ zaznamenaly i TV Barrandov a stanice Atmedia. Barrandov ale snížila podíl u mladšího publika 15-54.
V mladší cílové skupině 15-54 ztratila nejvíce TV Nova. Její podíl ve srovnání s rokem 2013 poklesl o 1 procentní bod. Naopak nejvíce si polepšil dětský kanál ČT:D.
Stanice České televize si zejména díky dětskému kanálu ČT:D a sportovnímu ČT sport polepšily nejvíce ze všech televizních skupin v cílové skupině 15-54 (+1,6 pb.).
Podíl TV stanic v r. 2014, celý den, D15+/D15-54, změna vs. 2013 (procentní bod)
15+ (%) | změna | 15-54 (%) | změna | |
Nova | 23,24 | -0,37 | 25,45 | -1 |
ČT1 | 15,21 | -1,48 | 12,33 | -0,63 |
Prima | 14,04 | -0,56 | 11,27 | -0,52 |
TV Barrandov | 4,58 | 0,19 | 3,33 | -0,54 |
Nova Cinema | 4,39 | 0,06 | 5,75 | 0,04 |
ČT sport | 4,37 | 1,21 | 4,78 | 1,26 |
ČT2 | 4,36 | 0,3 | 3,77 | -0,02 |
ČT24 | 4,34 | -1,18 | 2,39 | -0,84 |
Atmedia | 3,88 | 0,57 | 3,92 | 0,42 |
Prima Cool | 3,25 | -0,43 | 4,99 | -0,66 |
Prima Love | 2,25 | 0,09 | 2,77 | 0,01 |
Prima Zoom | 2,01 | 0,01 | 2,17 | -0,02 |
Fanda | 1,58 | 0,12 | 1,8 | 0,05 |
Smíchov | 1,4 | 0,59 | 1,08 | 0,33 |
Telka | 1,37 | 0,41 | 2,11 | 0,6 |
ČT:D | 1,32 | 0,96 | 2,21 | 1,59 |
ČT art | 0,27 | 0,22 | 0,3 | 0,24 |
ostatní | 8,16 | -0,68 | 9,6 | -0,28 |
Změna podílu TV skupin v r. 2014 vs. 2013 (procentní bod), celý den
Podíl TV skupin (%) v roce 2014, celý den, D15+
Podíl TV skupin (%) v roce 2014, celý den, D15-54
Zdroj: ATO-Mediaresearch
-mav-