Regionální potravina chystá tendr za 57 mil. korun

úterý, 20. ledna 2015, 10:00 Marketing, Reklama MediaGuru

SZIF vypíše další tendr na podporu značky Regionální potravina, tentokrát za 57 milionů.

Státní zemědělský intervenční fond (SZIF) plánuje vypsat novou veřejnou zakázku na podporu značky Regionální potravina v období let 2015–2016. Předmětem zakázky má být zajištění marketingové, mediální a PR kampaně, prezentující značku Regionální potravina jako základní pomůcku sloužící spotřebitelům k lepší orientaci při identifikaci tuzemských potravin.

Podle mluvčí SZIF Vladimíry Novákové by měla být zakázka vypsaná v průběhu února. Fond chce vypsat tendr dva týdny poté, co vypíše zakázku na propagaci značky Klasa za více než čtvrt miliardy Kč bez DPH. Tu hodlá vyhlásit nejpozději na přelomu ledna a února, uvedla pro ČTK.

Cílem kampaně má být především zvýšení povědomí o značce, motivace spotřebitelů k nákupu domácích potravin a posílení role regionálních potravin v oblasti cestovního ruchu a zážitkové gastronomie. Podpora je podle předběžných informací, uvedených ve Věstníku veřejných zakázek, vyčíslena na 57 milionů korun.

Z loňského „rozpočtu“ Regionální potraviny šla například polovina nákladů na podzimní kampaň na podporu prodeje domácích potravin, jejíž tváří se stal ministr zemědělství Marian Jurečka. Druhá polovina pocházela z podpory značky Klasa, přičemž celkové náklady dosahovaly podle ministerstva zemědělství výše 32 milionů korun.

Kampaň, jejíž součástí byla soutěž České Vánoce s regionálními potravinami, zaznamenala podle Jurečky úspěch. Celkově se prodalo přes 3,2 milionu kusů různých produktů s příslušným označením kvality a bylo vyplněno přes 110 tisíc hracích karet. „Právě oslovujeme společnosti a podniky, které jsou držiteli označení kvality, zda by nám byli ochotni dodat čísla porovnání prodejů za koncová období let 2013 a 2014, abychom si udělali přesnější obrázek, nakolik soutěž reálně pomohla prodeji kvalitních českých potravin,“ uvedl ministr zemědělství.

Zmíněné dvě značky Regionální potravina a Klasa se v minulosti ve svých tendrech nejednou potýkaly s nejasnostmi. Na sklonku loňského roku byl například tendr na značku Klasa zrušen. Veřejnou zakázku vypsanou již v roce 2013 původně vyhrály společnosti McCann-Erickson a IAA, proti tomu se odvolal další z uchazečů, agentura Comunica. Soutěž následně zrušil antimonopolní úřad.

-kch-