Hokej se blíží, partneři marketingově brojí
S blížícím se hokejovým mistrovstvím v Praze a Ostravě vrcholí kampaně partnerů.
Za dva týdny se Česká republika stane centrem hokejového dění. Ve dnech od 1. do 17. května zde bude v Praze a Ostravě probíhat Mistrovství světa v ledním hokeji. Atraktivity hokeje využívají ve své komunikaci mnozí hokejoví partneři, na hokejové vlně se s nimi však nejednou rád sveze i ten, kdo s hokejem oficiálně spojen není.
K hokeji přes fanoušky
Každý z partnerů se snaží přistoupit k hokeji po svém. Hlavní sponzor hokejového šampionátu, automobilka Škoda Auto, nabídne hokejistům svou flotilu a ve vozech bude ve spolupráci s Českým olympijským výborem natáčet se sportovci krátké rozhovory pro hokejové studio České televize. McDonald’s se ve své komunikaci zaměřuje především na důležitost podpory druhých. V centru kampaně tak stojí fanoušci, kteří mohou na platformu Srdcem spolu nahrávat své vzkazy hokejistům, jež se budou číst přímo v kabině českého reprezentačního týmu.
Na fanoušky apeluje také pivní značka Pilsner Urquell, která ve svém spotu odkazuje nejen na místa konání šampionátů, ale také na pivovar a hospody, v nichž fanoušci jednotlivé zápasy sledují. Na sociálních sítích hodlá pivní značka fanoušky propojit s osobními okamžiky národních hokejistů.
Souboj pivovarů
Pilsner Urquell však zdaleka není jedinou pivní značkou, která bude z hokeje těžit. O pozornost se bude dělit nejen s Krušovicemi, které se staly jedním z partnerů mistrovství, ale i se značkami společnosti Pivovary Staropramen, jež jsou přítomné na obou hokejových stadionech. Zatímco Pilsner Urquell a Krušovice budou moci pivo čepovat pouze v hokejových fanzónách mimo stadion, uvnitř se bude v Praze točit Staropramen a v Ostravě Ostravar, podávat se však bude v kelímcích bez loga. Pivní systém Staropramenu v O2 areně se stal i tématem dubnové nadlinkové kampaně značky.
Kromě vizibility na místě mistrovství a nadlinkových kampaní si pivní značky připravily také „hokejové várky piva“ či limitované edice sklenic a obalů. Pilsner Urquell připravil speciální várku ležáku, půlllitry a plechovky s českými hokejovými legendami, Krušovice přijdou s hokejovým ležákem Saaz Late a upravily obaly, ztvárňující stupňovitost v podobě hokejového skóre. Na limitovanou edici ostatně vsadil i další nápojový partner – Coca-Cola, která nabízí pětici lahví s hokejovými hráči a jejich podpisy.
Hlavní tahák: vstupenky
Nejeden hokejový partner zakládá svou hokejovou komunikaci na soutěži o vstupenky na zápasy. Hrají o ně Krušovice, Coca-Cola, Raiffeisenbank, Fortuna nebo značky pracích prášků Henkel. Zatímco Raiffeisenbank bude se svým komiksovým detektivem Arturem hledat puky ve virtuální hokejové šatně, Fortuna od začátku března nechává soutěžící překonávat zavřený trezor.
Na hokejové vlně
Hokejové tematiky se snaží využít i obchodní řetězce. Kaufland, jenž se stal oficiálním partnerem, spustil nadlinkovou kampaň, kterou doplnil soutěží a hokejovými masovými výrobky, například Hokejovou melu, Hokejovým pukem nebo Pořádnou hokejku.
Na hokejové vlně se však rádi svezou i řetězce z řad nepartnerů. Penny Market sází na spojení s Dominikem Haškem. V Lidlu je k dostání fanouškovské oblečení a do dresů se oblékla i dvojice Paulus a Ihnačák. Tesco ke spojení s hokejem využívá kampaní svých dodavatelů, například prostřednictvím již zmíněných pivních značek nebo čokoládoven Orion. Řetězec Albert vyšel do boje s hokejovou sales kampaní, v níž se získávají tzv. fanďuláci.
-kch-