Publero má 143 tisíc čtenářů, míří na Slovensko
Nejčastěji se v Publeru prodávají tituly počítačové, o životním stylu nebo populárně naučné.
Digitální trafika Publero.com eviduje k dnešnímu dni 143 tisíc uživatelů. Za loňský rok se čtenářská základna zvýšila o 55 % ve srovnání s rokem 2013. Podle společnosti se zvyšuje i zájem vydavatelských domů o elektronické čtení. Publero.com v současnosti sdružuje přes 300 vydavatelů.
„Hlavním úkolem a cílem Publera je udržení čtenáře a naučit jej za obsah platit. To se nám daří díky široké a kvalitní nabídce v našem portfoliu,“ říká ředitel divize Publero Publishing Petr Korytar.
Digitální trafika nabízí 1049 časopisů a novin. V roce 2015 by jejich počet měl podle odhadu firmy dále růst. „Rádi bychom rozšířili pole působnosti i na Slovensko, kde nyní jednáme s představiteli všech velkých vydavatelských domů. Na Slovensku počítáme se silou našeho partnera společnosti Alza.sk, což by mělo urychlit růst čtenářské základny,“ dodává Korytar.
Uživatelé na Publeru nejvíce vyhledávají tituly o počítačích, životním stylu, časopisy populárně naučné a o ekonomice a byznysu.
Nejprodávanější tituly za rok 2014
titul | vydavatelství |
Magazín First Class | First Class Publishing |
Computer | Mladá fronta |
SuperApple Magazin | Vydavatelství Jitka Janečková |
Běhej.com časopisy | Behej.com, s. r. o. |
Epocha | RF Hobby |
Level | Naked Dog |
Forbes CZ | MediaRey |
National Geographic | Astrosat Media |
Fotovideo | Atemi |
Chip | Burda Praha |
Zdroj: Publero.com
Publero zároveň zaznamenává rostoucí oblibu akčních nabídek na aktuální čísla, tematické balíčky časopisů, akční předplatné a prodej archivních předplatných. Nejvíce oblíbené způsoby úhrady jsou online platba kreditní kartou a SMS platba.
Do roku 2014 se uživatelé výrazně připojovali přes desktopy. Přístupy byly ze 75 % z desktopů, z 16 % z tabletů a z 9 % z chytrých telefonů. Během roku 2014 došlo k výraznému nárůstu přístupů přes tablety, které se tak procentuálně vyrovnaly přístupům z desktopových zařízení. Desktop ale stále představuje hlavní nákupní kanál na publero.com.
Nákupy jsou na Publeru rozloženy v průběhu celého dne s hlavními časy mezi 8.-10. Hodinou, 12.-13. hodinou a okolo 17. hodiny. Nově se také zvýšil a prodloužil večerní prodej do 21 hodiny.
Zdroj dat: Publero.com
Společnost Publero působí na českém trhu od roku 2010. Specializuje se na distribuci novin, časopisů a katalogů v elektronické podobě. Ke konci roku 2014 se majoritním vlastníkem společnosti Publero stala Alza.cz.
-mav-