Coca-Cola rozjela hokejovou výzvu #hophophop
Coca-Cola, která je jedním z oficiálních partnerů Mistrovství světa IIHF v ledním hokeji 2015, se ve své hokejové kampani zaměřila na aktivní přístup k fandění. Jednou z jejích letošních aktivací je proto virální výzva #hophophop, která motivuje české fanoušky, aby podpořili národní tým natočením kreativního videa na pokřik: „Kdo neskáče, není Čech.“
Výzvu nastartovali na sociálních sítích známí čeští bloggeři a youtubeři, následováni byli celebritami, jako jsou Leoš Mareš, Agáta Prachařová nebo Hana Mašlíková. Nově se #hophophop challenge propojí i s televizním spotem Coca-Cola na podporu mistrovství, který je vysílán na ČT, TV Nova a TV Prima.


„Aktivní životní styl je naše dlouhodobá priorita, naše značka podporuje radost z pohybu. Proto bychom rádi, aby čeští fanoušci nefandili hokejistům vsedě u televize, ale chceme je motivovat, aby vyjádřili svou podporu fyzickou aktivitou,“ vysvětluje Josef Karásek, ředitel společnosti Coca-Cola pro Českou republiku a Slovensko, a dodává, že si chtěli otestovat účinnost kampaně, která je založena téměř výlučně na šíření v sociálních médiích.
Výzva #hophophop je založena na podobném principu, jako byla zatím nejznámější Ice Bucket Challenge. Účastníci natočí krátké video, ve kterém mají za úkol skákat a skandovat jednoduchý pokřik „Kdo neskáče, není Čech, chcem to slyšet ode všech. Hophophop, český tým je top!”, následně nominují nejméně tři další skákající, a video umístí na jakoukoli sociální síť. Příspěvky jsou dohledatelné díky společnému hashtagu, který je součástí výzvy.
Výzva je podpořena také skákací platformou v hokejové fanzoně O2 aréně a skákacím hologramem v galerii Harfa v Praze, jehož projekce ve 3D zobrazuje členy českého hokejového týmu, kteří vybízejí fanoušky k podpoře #hophophop.
Koncept kampaně #hophophop challenge vznikl v dílně kreativního studia Surrealis, které se specializuje na virální komunikaci. Od začátku kampaně, jež byla uvedena tři týdny před zahájením mistrovství, nasbírala videa natočená s hashtagem hophophop přes 960 tisíc zhlédnutí na Youtube a téměř 800 tisíc zhlédnutí na Facebooku. Mezi nejpopulárnější videa patří zatím příspěvek mladých blogerů z tzv. Fame teamu (Teri Blitzen, Gabriela Heclová, Johny Machette a Zdeněk Piškula), video Leoše Mareše nebo ironické video blogující blondýny Nicky Tučkové.
-kch-