Český direkt & promo: Grand Prix pro #MymaOcima

úterý, 09. června 2015, 21:32 Reklama MediaGuru

Soutěž Český direkt & promo vyhlásila vítěze. Agenturou ročníku je Ogilvy & Mather.

Třináctý ročník soutěže Český direkt & promo, kterou pořádá Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) společně s iBTL sekcí agentur při AKA, ocenil nejlepší podlinkové aktivity uplynulého roku. V jednotlivých kategoriích bylo rozdáno celkem 29 cen, z toho pět zlatých, osm stříbrných a 16 bronzových.

Nejvíce cen, celkem deset, putovalo do skupiny Ogilvy & Mather, která byla rovněž vyhlášena Agenturou ročníku. Za svou kampaň #MymaOcima pro Nadaci Leontinka si odnesla také Grand Prix. Klientem roku se stala společnost Obra, jež relaunchovala svůj produkt Lybar. Z pohledu počtu získaných cen se stala druhou nejúspěšnější agentura Wunderman, která si jich odnesla sedm. Se třemi cenami uspěly agentury Havas Worldwide Prague a Momentum.

Kampaň #MymaOcima pro Nadaci Leontinka byla kromě Grand Prix oceněna také dvěma zlaty, a to jednak v kategorii Sociální média, jednak v kategorii Nízkorozpočtové kampaně. Kampaň využila Instagram k tomu, aby si její uživatelé prostřednictvím pěti speciálních filtrů lidé na vlastní kůži vyzkoušeli, jak vypadá svět očima někoho se zrakovou poruchou. Do kampaně se zapojily také stovky celebrit a trendsetterů českého Instagramu. Během týdne nabral účet Nadace Leontinka přes tisíc followerů a narostl i počet příspěvků. Přechodem z tradičních médií na sociální sítě ušetřila nadace meziročně 93 % mediálního rozpočtu.

V pořadí třetí zlato, v kategorii Event a field marketing, získala za skupinu Ogilvy&Mather agentura Geometry Global za svou kampaň LGBTAvatars, kterou připravila u příležitosti loňského Prague Pride. Nástrojem LGBTAvatars se mohli všichni členové komunity z celého světa virtuálně přenést do Prahy a vyjádřit se beze strachu. „V zastoupení“ se tak Prahou prošlo více než tisícovka avatarů. Kampaň byla oceněna také stříbrem v kategorii Digitální komunikace.

Zlatem v kategorii Digitální komunikace bodovala agentura Havas Worldwide Prague se svou kampaní Cyklus TV pro EKO-KOM, jejímž cílem bylo lidem formou interaktivní hry přiblížit třídění a recyklaci obalového odpadu. Počet zhlédnutí teaserů na YouTube dosáhlo více než 1,2 milionů, microsite kampaně Samosebou.cz zaznamenala téměř 250 tisíc návštěv.

Poslední ze zlatých cen si odnesla agentura Wunderman v kategorii Přímá B2B komunikace za kampaň Kaštany pro společnost Edenred. Ta se rozhodla uvést na český trh nový produkt s názvem Ticket Junior, určený pro firmy, jejichž zaměstnanci mají děti v předškolním věku a snaží se je umístit do školky. Ticket Junior jim umožní zaplatit školkovné v režimu daňového zvýhodnění. Kampaň pracovala s motivem zvířátek z kaštanů. Součástí direct mailu, zaslaný na HR manažery vybraných 1 200 firem, tak byly kromě produktové nabídky i kaštany, pomůcky pro sestavení zvířátek a návod. Na zásilku reagovalo celkem firem, tedy 27 %.

Přehled výsledků 13. ročníku soutěže Český direkt & promo

kategorie pořadí agentura 2. agentura kampaň klient
Digitální inovace stříbro Geometry Global Ogilvy & Mather Fanstars Český rozhlas
Digitální komunikace zlato Havas Worldwide Prague x Cyklus TV EKO-KOM
stříbro Geometry Global Ogilvy & Mather LGBT Avatars Prague Pride
bronz Geometry Global Ogilvy & Mather Fanstars Český rozhlas
bronz Momentum Czech Republic x Pomozte ježkovi ING Bank
Event a field marketing zlato Geometry Global Ogilvy & Mather LGBT Avatars Prague Pride
stříbro Konektor x Telefonní budky pro přímý poslech Linka bezpečí
bronz Geometry Global x Pestaurace Dibaq
bronz Momentum Czech Republic x Pomozte ježkovi ING Bank
bronz Wunderman x PlayStation v kině Sony Computer Entertainment Europe
bronz Havas Worldwide Prague x Céčkomat EKO-KOM
Integrovaná komunikace stříbro Momentum Czech Republic x Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice ING Bank
bronz Garp Integrated x Vezměte úroveň školních toalet do svých rukou Unilever
bronz Comtech x Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou Women for Women
Loajalitní a dlouhodobý marketing bronz Geometry Global x Sazka Olympijský víceboj Český olympijský výbor/Sazka
bronz Wunderman x Loyalitní program Globus Bonus Globus
Nízkorozpočtové kampaně zlato Ogilvy & Mather x #MYMAOCIMA Nadace Leontinka
stříbro Konektor x Telefonní budky pro přímý poslech Linka bezpečí
stříbro Havas Worldwide Prague x Céčkomat EKO-KOM
stříbro Dark Side x Lentilky jsou krásné! Nestlé
bronz Wunderman x Tankování hendikepovaných Ford Motor Company
Přímá B2B komunikace zlato Wunderman x Kaštany Edenred
bronz OgilvyOne IBM IBM: Sněhová nadílka a vlastní e-shop IBM
Přímá B2C komunikace bronz Wellen McCann Prague Vodafone Karta pro školáka Vodafone
bronz Wunderman x Příběh psaný dobrodružstvím Jaguar Land Rover
Retail/merchandising/in-store marketing stříbro OgilvyOne Czech Aerosol Lybar Promiss Obra
Sociální média zlato Ogilvy & Mather x #MYMAOCIMA Nadace Leontinka
bronz Wunderman x Tankování hendikepovaných Ford Motor Company
bronz Wunderman x Last of Us Sony Computer Entertainment Europe
bronz Dark Side x Lentilky jsou krásné! Nestlé

 

Grand Prix

Ogilvy & Mather #MymaOcima Nadace Leontinka

Klient roku

Lybar Promiss OBRA

Agentura ročníku

Ogilvy & Mather