Český direkt & promo: Grand Prix pro #MymaOcima
Soutěž Český direkt & promo vyhlásila vítěze. Agenturou ročníku je Ogilvy & Mather.
Třináctý ročník soutěže Český direkt & promo, kterou pořádá Asociace direct marketingu, e-commerce a zásilkového obchodu (ADMEZ) společně s iBTL sekcí agentur při AKA, ocenil nejlepší podlinkové aktivity uplynulého roku. V jednotlivých kategoriích bylo rozdáno celkem 29 cen, z toho pět zlatých, osm stříbrných a 16 bronzových.
Nejvíce cen, celkem deset, putovalo do skupiny Ogilvy & Mather, která byla rovněž vyhlášena Agenturou ročníku. Za svou kampaň #MymaOcima pro Nadaci Leontinka si odnesla také Grand Prix. Klientem roku se stala společnost Obra, jež relaunchovala svůj produkt Lybar. Z pohledu počtu získaných cen se stala druhou nejúspěšnější agentura Wunderman, která si jich odnesla sedm. Se třemi cenami uspěly agentury Havas Worldwide Prague a Momentum.
Kampaň #MymaOcima pro Nadaci Leontinka byla kromě Grand Prix oceněna také dvěma zlaty, a to jednak v kategorii Sociální média, jednak v kategorii Nízkorozpočtové kampaně. Kampaň využila Instagram k tomu, aby si její uživatelé prostřednictvím pěti speciálních filtrů lidé na vlastní kůži vyzkoušeli, jak vypadá svět očima někoho se zrakovou poruchou. Do kampaně se zapojily také stovky celebrit a trendsetterů českého Instagramu. Během týdne nabral účet Nadace Leontinka přes tisíc followerů a narostl i počet příspěvků. Přechodem z tradičních médií na sociální sítě ušetřila nadace meziročně 93 % mediálního rozpočtu.
V pořadí třetí zlato, v kategorii Event a field marketing, získala za skupinu Ogilvy&Mather agentura Geometry Global za svou kampaň LGBTAvatars, kterou připravila u příležitosti loňského Prague Pride. Nástrojem LGBTAvatars se mohli všichni členové komunity z celého světa virtuálně přenést do Prahy a vyjádřit se beze strachu. „V zastoupení“ se tak Prahou prošlo více než tisícovka avatarů. Kampaň byla oceněna také stříbrem v kategorii Digitální komunikace.
Zlatem v kategorii Digitální komunikace bodovala agentura Havas Worldwide Prague se svou kampaní Cyklus TV pro EKO-KOM, jejímž cílem bylo lidem formou interaktivní hry přiblížit třídění a recyklaci obalového odpadu. Počet zhlédnutí teaserů na YouTube dosáhlo více než 1,2 milionů, microsite kampaně Samosebou.cz zaznamenala téměř 250 tisíc návštěv.
Poslední ze zlatých cen si odnesla agentura Wunderman v kategorii Přímá B2B komunikace za kampaň Kaštany pro společnost Edenred. Ta se rozhodla uvést na český trh nový produkt s názvem Ticket Junior, určený pro firmy, jejichž zaměstnanci mají děti v předškolním věku a snaží se je umístit do školky. Ticket Junior jim umožní zaplatit školkovné v režimu daňového zvýhodnění. Kampaň pracovala s motivem zvířátek z kaštanů. Součástí direct mailu, zaslaný na HR manažery vybraných 1 200 firem, tak byly kromě produktové nabídky i kaštany, pomůcky pro sestavení zvířátek a návod. Na zásilku reagovalo celkem firem, tedy 27 %.
Přehled výsledků 13. ročníku soutěže Český direkt & promo
kategorie | pořadí | agentura | 2. agentura | kampaň | klient |
Digitální inovace | stříbro | Geometry Global | Ogilvy & Mather | Fanstars | Český rozhlas |
Digitální komunikace | zlato | Havas Worldwide Prague | x | Cyklus TV | EKO-KOM |
stříbro | Geometry Global | Ogilvy & Mather | LGBT Avatars | Prague Pride | |
bronz | Geometry Global | Ogilvy & Mather | Fanstars | Český rozhlas | |
bronz | Momentum Czech Republic | x | Pomozte ježkovi | ING Bank | |
Event a field marketing | zlato | Geometry Global | Ogilvy & Mather | LGBT Avatars | Prague Pride |
stříbro | Konektor | x | Telefonní budky pro přímý poslech | Linka bezpečí | |
bronz | Geometry Global | x | Pestaurace | Dibaq | |
bronz | Momentum Czech Republic | x | Pomozte ježkovi | ING Bank | |
bronz | Wunderman | x | PlayStation v kině | Sony Computer Entertainment Europe | |
bronz | Havas Worldwide Prague | x | Céčkomat | EKO-KOM | |
Integrovaná komunikace | stříbro | Momentum Czech Republic | x | Jak loutky rozhýbaly spoření v České republice | ING Bank |
bronz | Garp Integrated | x | Vezměte úroveň školních toalet do svých rukou | Unilever | |
bronz | Comtech | x | Pomozte nám nakrmit děti jídlem a láskou | Women for Women | |
Loajalitní a dlouhodobý marketing | bronz | Geometry Global | x | Sazka Olympijský víceboj | Český olympijský výbor/Sazka |
bronz | Wunderman | x | Loyalitní program Globus Bonus | Globus | |
Nízkorozpočtové kampaně | zlato | Ogilvy & Mather | x | #MYMAOCIMA | Nadace Leontinka |
stříbro | Konektor | x | Telefonní budky pro přímý poslech | Linka bezpečí | |
stříbro | Havas Worldwide Prague | x | Céčkomat | EKO-KOM | |
stříbro | Dark Side | x | Lentilky jsou krásné! | Nestlé | |
bronz | Wunderman | x | Tankování hendikepovaných | Ford Motor Company | |
Přímá B2B komunikace | zlato | Wunderman | x | Kaštany | Edenred |
bronz | OgilvyOne | IBM | IBM: Sněhová nadílka a vlastní e-shop | IBM | |
Přímá B2C komunikace | bronz | Wellen | McCann Prague | Vodafone Karta pro školáka | Vodafone |
bronz | Wunderman | x | Příběh psaný dobrodružstvím | Jaguar Land Rover | |
Retail/merchandising/in-store marketing | stříbro | OgilvyOne | Czech Aerosol | Lybar Promiss | Obra |
Sociální média | zlato | Ogilvy & Mather | x | #MYMAOCIMA | Nadace Leontinka |
bronz | Wunderman | x | Tankování hendikepovaných | Ford Motor Company | |
bronz | Wunderman | x | Last of Us | Sony Computer Entertainment Europe | |
bronz | Dark Side | x | Lentilky jsou krásné! | Nestlé |
Grand Prix |
Ogilvy & Mather | #MymaOcima | Nadace Leontinka |
Klient roku |
Lybar Promiss | OBRA | |
Agentura ročníku |
Ogilvy & Mather |