Hudební televize zvyšují svoji sledovanost
I přes zvyšující se počet hudebních TV kanálů si nové stanice nacházejí své publikum.

Většině hudebních televizních stanic se v prvním letošním pololetí podařilo zvýšit svoji sledovanost ve srovnání s prvním pololetím roku 2014. V průměru jde o 8% nárůsty podílu na sledovanosti. V širší divácké skupině 15+ je nejsledovanější hudební televizní stanicí Šlágr TV, zaměřená na lidovou hudbu. Její průměrný podíl v prvním pololetí dosáhl letos 1,38 %. Druhou nejsledovanější v této divácké skupině je Óčko s téměř 0,5% podílem na sledovanosti.
Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, celý den, D15+
15+ | změna vs. 1H/2014 | |
Šlágr TV | 1,38 | 0,08 |
Óčko | 0,48 | 0,06 |
Óčko Gold | 0,26 | 0,03 |
Retro | 0,13 | 0,02 |
Rebel | 0,08 | -0,01 |
Pozn.: Změna je uvedena v procentních bodech
Zatímco Šlágr TV nabírá diváky zejména v seniorních věkových kategoriích, stanice Óčko těží z mladé divácké populace. V divácké skupině 15-54 je tak nejsilnější hudební stanicí podle výsledků sledovanosti právě hlavní kanál TV Óčko s průměrným podílem 0,9 % v prvním pololetí 2015. Na polovině sledovanosti hlavního kanálu Óčka se v této divácké skupině pohybuje i druhý kanál Óčko Gold, který se zaměřuje na diváky kolem 30 let.
Podíl TV stanic (%), 1. pololetí 2015, celý den, D15-54
15-54 | změna vs. 1H/2014 | |
Óčko | 0,89 | 0,13 |
Óčko Gold | 0,45 | 0,06 |
Šlágr TV | 0,23 | -0,1 |
Retro | 0,2 | 0,02 |
Rebel | 0,12 | -0,03 |
Pozn.: Změna je uvedena v procentních bodech
Počet hudebních televizních stanic se na českém trhu postupně zvyšuje a zároveň dochází k jejich obsahové specializaci a profilaci na úžeji vymezené cílové skupiny. Novým kanálem, který v letošním roce má vstoupit do segmentu hudebních televizí, je Barrandov Muzika. Čtvrtý kanál skupiny Barrandov zamíří podobným směrem jako televize Šlágr – nabídne lidovou muziku a osvědčené písně.
Televize Óčko se letos na konci května přestěhovala do nových prostor v sídle skupiny Mafra, která je vlastníkem televize. Hlavní kanál stanice Óčko plánuje do budoucna víc pracovat se světem nových médií, čemuž se musí podřídit i dosavadní výroba obsahu. V případě stanice Óčko Gold se předpokládá větší spolupráce např. s Rádiem Impuls, které rovněž patří do skupiny Mafra.
Změnami prošla i hudební televize Rebel napojená na podnikatele Radima Pařízka. Televize pro rockové fanoušky zařadila nové pořady a navázala užší spolupráci s rockovým magazínem Spark. Televize Retro má podobné zacílení jako Óčko Gold, zaměřuje se na cílovou skupinu diváků starších 30 let.
-mav-