MOL zavádí koncept Fresh Corner, otvírá první prodejnu
MOL zavádí na svých čerpacích stanicích novou retailovou strategii.
Značka MOL, která na český trh vstoupila oficiálně v květnu letošního roku, otevřela první prodejnu Fresh Corner na čerpací stanici Vyškov na dálnici D1. Prodejna s novým designem, jež nabízí zákazníkům potraviny každodenní spotřeby, představuje první ukázku nové maloobchodní strategie firmy. Jejím cílem je rozšířit zákaznickou zkušenost na čerpací stanici.
„Včera to byla čerpací stanice s obchodem, dnes a zítra to bude servisní stanice s prodejem paliva,” uvedl při otevření Lars Höglund, senior viceprezident skupiny MOL pro maloobchod, a shrnul, čím se značka chce profilovat – důrazem na poskytování relevantních služeb a produktů zákazníkům a poskytováním komplexní zákaznické zkušenosti. „Chceme si zasloužit loajalitu svých zákazníků a být jejich první volbou jak v oblasti palivových produktů, tak v oblasti každodenního zboží,” dodal.
Koncept Fresh Corner nyní MOL zavádí kromě České republiky na sedmi dalších trzích v Evropě a do konce srpna by mělo být v provozu třicet pilotních stanic. U nás by do konce roku mělo fungovat devět takových poboček. U nově zrekonstruovaných čerpacích stanic v konceptu Fresh Corner bude k zakoupení káva z profesionálních kávovarů, čerstvě připravované sendviče, toasty a panini i sladké a slané pečivo a denně dva druhy polévek. V obchodě si pak zákazníci mohou nakoupit produkty denní spotřeby, včetně čerstvého pečiva, mléčných výrobků nebo sýrů. Nabídka je založena na výsledcích spotřebitelského výzkumu a na jednotlivých trzích se odvíjí od lokálních potřeb a chutí zákazníků. Ceny jsou přitom drženy na úrovni maloobchodních řetězců.
Design stanic s Fresh Corner klade důraz na celkovou otevřenost, umožňující co největší plynulost pohybu zákazníků. Na dobře viditelných pozicích jsou umístěny produkty denní spotřeby. Kávu si může připravit zákazník v samoobslužných kávovarech. Na větších stanicích bude k dispozici i káva baristická, v nabídce jsou domácí limonády a čaje.
Retailový koncept bude nadále vyhodnocován a na základě zpětné vazby zákazníků upravován. „Pozitivní je, že výsledky jsou prozatím povzbudivé,” zmínil Lars Höglund.
Maďarská skupina MOL v České republice provozuje síť 191 čerpacích stanic. Do jejího portfolia patří stanice značek Lukoil, Slovnaft a Pap Oil. Příští týden přibude také značka Agip, a síť se tak rozroste na 316 stanic. Po akvizici plánuje společnost na českém trhu ponechat jen dvě značky – MOL a Pap Oil. Do konce roku by mělo být rebrandováno 80 stanic.
-stk-