Od roku 2010 vstoupilo na trh 13 luxusních značek
Za posledních pět let přišlo do Prahy třináct nových luxusních značek.
Za posledních pět let přibylo na českém trhu třináct luxusních značek a patnáct značek zaměřujících se na vyšší cenovou kategorii a business. Vyplývá to ze zprávy společnosti CBRE, podle níž je pro většinu značek, mířících na vyšší cenovou třídu a luxus, pro expanzi do regionu střední a východní Evropy Praha jednoznačnou volbou. „Je to dáno její atraktivní polohou v srdci Evropy, jako i oblíbeností mezi zahraničními návštěvníky, kteří donedávna táhli poptávku po luxusním zboží,“ komentuje Tomáš Beránek, Head of Retail Agency společnosti CBRE.
Většina nových luxusních značek pochází z Evropy a zaměřuje se na módu a módní doplňky, jako jsou značky Fendi nebo Jimmy Choo. Působí tu však i americké značky Tiffany & Co. a Dolce Gabbana. Do konce roku zahájí prodej značka COS a Stuart Weitzman. Naopak některé se svým vstupem na český trh zatím otálí, například Ralph Lauren, Chanel nebo Armani. „Čekají na ideální podmínky, včetně prostoru a místa, které si představují. Počkat tři roky nebo pět let pro ně není žádná doba,“ vysvětluje Tomáš Beránek.
Luxusní značky v ČR od roku 2010
Boucheron |
Agent Provocateur |
Fendi |
Bulgari |
Dolce Gabbana |
Carollinum (Rolex) |
Tiffany & Co. |
Jimmy Choo |
Tod’s |
Zenith |
Tombolini |
Moncler |
Brioni |
Značky vyšší cenové kategorie v ČR od roku 2010
Crabtree & Evelyn |
Karen Millen |
Porsche Design |
Aeronautica Militare |
T.M.Lewin |
French Connection |
La Martina |
Michael Kors |
Minelli |
Peak Performance |
Kiehl’s Since 1851 |
Sinéquanone |
Tosca Blu |
Woolrich |
Twin Set |
Na trhu s luxusem se postupně mění také sestava zákazníků. Zatímco v minulosti táhli poptávku z velké části turisté, zpočátku z Ruska, později z Asie, nyní již téměř polovinu poptávky tvoří Češi.
-stk-