RTVS slibuje druhou řadu seriálu Doktor Martin
Nový seriál bude mít pokračování, rádia na Slovensku marně bojovala proti nové legislativě.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/07/Doktor-Martin.jpg?v=1)
Slovenská veřejnoprávní RTVS avizuje druhou sérii Doktora Martina, Markíza bude mít nové díly kuchařské reality show MasterChef. A parlament schválil kvóty na slovenskou hudbu v rádiích. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
RTVS je spokojena s výsledky Doktora Martina
Seriál Doktor Martin má na Slovensku po čtyřech týdnech vysílání přibližně 280tisícovou průměrnou sledovanost v cílové skupině 12+ a share necelých 13 %. Je to méně než dva předcházející původní dramatické projekty prvního kanálu RTVS (Jednotky) Kolonáda a Tajné životy. Veřejnoprávní televize ale argumentuje situací na trhu – Doktor Martin se na Slovensku vysílá v neděli večer v konkurenci SuperStar (Markíza) a show o plnění snů a pomoci druhým V sedmém nebi (Joj). „Se sledovaností jsme maximálně spokojeni. Mužů potvrdit, že do vysílání připravujeme také 16 částí druhé série,“ řekl pro Stratégie programový ředitel RTVS Tibor Búza.
![Doktor Martin, foto: Česká televize](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/09/Doktor-Martin_IX.png)
Markíza plánuje MasterChefa
Nejen TV Nova, ale také slovenská sestra Markíza sáhne po formátu MasterChef společnosti Shine Group. Přestože v roce 2012 vyráběla a vysílala tuto kuchařskou show jako společný projekt s Novou, teď chystá čistě slovenskou verzi. Premiéru bude mít v roce 2016, momentálně televize hledá účastníky.
Rádia budou mít povinné kvóty na slovenskou hudbu
Rozhlasové vysílání na Slovensku čeká změna: od roku 2016 budou muset komerční stanice nabízet minimálně 20% podíl slovenské hudby (v případě veřejnoprávního rozhlasu ještě víc). Legislativní změnu už schválil parlament. Nápad ministerstva kultury se setkal s odporem komerčních vysílatelů. Proti němu je i skupina Lagardère, která na Slovensku provozuje Evropu 2. „V Čechách jsme to taky měli, byly nápady ze strany legislativců o takzvané podpoře domácí hudby. Ono to nefunguje. Je to výmysl politických sfér, že si myslí, že pomůžou, když budou lidem něco vnucovat. Nikdy nikde to nefungovalo,“ řekl před několika měsíci v rozhovoru pro Stratégie prezident mediální skupiny Lagardère Active ČR Michel Fleischmann.
![Michel Fleischmann, foto: Lagardere Active ČR](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2011/06/MFleischmann11.jpg)
Markíza mění program
Slovenský televizní podzim je ve znamení programových změn. Po TV Joj, která upravila denní prime-time, činí změny také Markíza, uvádí Mediálne.sk. Markíza do sobotního prime-timu mimořádně zařadí reality show Farma – ta bude konkurovat premiéře Dvojiček. Seriál Andyho Krause, o kterém už MediaGuru.cz informoval, měl minulý týden s první epizodou 336 tisíc mladých diváku od 12 do 54 let a tržní podíl 34 %; pro Joj byl jedním z pěti nejsledovanějších pořadů týdne. Poprvé se vysílal po 22. hodině a náběh mu zabezpečovala show Česko Slovensko má talent, teď půjde rovnou od 20:00.
![Show Farma, foto: TV Markíza](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2015/09/Farma.png)
Motor-Presse Slovakia přebírá Bohatec
Jediným vlastníkem vydavatelství Motor-Presse Slovakia, mezi jehož hlavní tituly patří magazín Auto, motor a šport, se stal generální ředitel Milan Bohatec. Stuttgartské vydavatelství v tomto týdnu potvrdilo, že Bohatce vybralo jako jednoho z kandidátů na vlastnické převzetí společnosti. Stejná změna se týká i české pobočky vydavatelství Motor-Presse Bohemia. Německá společnost se tak z českého a slovenského trhu stahuje, novému vlastníkovi ale bude nadále poskytovat licence k vydávání titulů, které produkuje globálně.
Reklamu pro LinkedIn prodává Httpool
Společnost Httpool byla jmenována jako reklamní partner profesní sociální sítě LinkedIn na Slovensku a v dalších 16 zemích regionu střední a východní Evropy (CEE). Zadavatelé a mediální agentury tak mohou nyní spolupracovat s týmy přímo ve svých zemích a začít využívat všechny inzertní produkty sítě LinkedIn.
-ik-, -mav-