RTVS slibuje druhou řadu seriálu Doktor Martin
Nový seriál bude mít pokračování, rádia na Slovensku marně bojovala proti nové legislativě.
Slovenská veřejnoprávní RTVS avizuje druhou sérii Doktora Martina, Markíza bude mít nové díly kuchařské reality show MasterChef. A parlament schválil kvóty na slovenskou hudbu v rádiích. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
RTVS je spokojena s výsledky Doktora Martina
Seriál Doktor Martin má na Slovensku po čtyřech týdnech vysílání přibližně 280tisícovou průměrnou sledovanost v cílové skupině 12+ a share necelých 13 %. Je to méně než dva předcházející původní dramatické projekty prvního kanálu RTVS (Jednotky) Kolonáda a Tajné životy. Veřejnoprávní televize ale argumentuje situací na trhu – Doktor Martin se na Slovensku vysílá v neděli večer v konkurenci SuperStar (Markíza) a show o plnění snů a pomoci druhým V sedmém nebi (Joj). „Se sledovaností jsme maximálně spokojeni. Mužů potvrdit, že do vysílání připravujeme také 16 částí druhé série,“ řekl pro Stratégie programový ředitel RTVS Tibor Búza.
Markíza plánuje MasterChefa
Nejen TV Nova, ale také slovenská sestra Markíza sáhne po formátu MasterChef společnosti Shine Group. Přestože v roce 2012 vyráběla a vysílala tuto kuchařskou show jako společný projekt s Novou, teď chystá čistě slovenskou verzi. Premiéru bude mít v roce 2016, momentálně televize hledá účastníky.
Rádia budou mít povinné kvóty na slovenskou hudbu
Rozhlasové vysílání na Slovensku čeká změna: od roku 2016 budou muset komerční stanice nabízet minimálně 20% podíl slovenské hudby (v případě veřejnoprávního rozhlasu ještě víc). Legislativní změnu už schválil parlament. Nápad ministerstva kultury se setkal s odporem komerčních vysílatelů. Proti němu je i skupina Lagardère, která na Slovensku provozuje Evropu 2. „V Čechách jsme to taky měli, byly nápady ze strany legislativců o takzvané podpoře domácí hudby. Ono to nefunguje. Je to výmysl politických sfér, že si myslí, že pomůžou, když budou lidem něco vnucovat. Nikdy nikde to nefungovalo,“ řekl před několika měsíci v rozhovoru pro Stratégie prezident mediální skupiny Lagardère Active ČR Michel Fleischmann.
Markíza mění program
Slovenský televizní podzim je ve znamení programových změn. Po TV Joj, která upravila denní prime-time, činí změny také Markíza, uvádí Mediálne.sk. Markíza do sobotního prime-timu mimořádně zařadí reality show Farma – ta bude konkurovat premiéře Dvojiček. Seriál Andyho Krause, o kterém už MediaGuru.cz informoval, měl minulý týden s první epizodou 336 tisíc mladých diváku od 12 do 54 let a tržní podíl 34 %; pro Joj byl jedním z pěti nejsledovanějších pořadů týdne. Poprvé se vysílal po 22. hodině a náběh mu zabezpečovala show Česko Slovensko má talent, teď půjde rovnou od 20:00.
Motor-Presse Slovakia přebírá Bohatec
Jediným vlastníkem vydavatelství Motor-Presse Slovakia, mezi jehož hlavní tituly patří magazín Auto, motor a šport, se stal generální ředitel Milan Bohatec. Stuttgartské vydavatelství v tomto týdnu potvrdilo, že Bohatce vybralo jako jednoho z kandidátů na vlastnické převzetí společnosti. Stejná změna se týká i české pobočky vydavatelství Motor-Presse Bohemia. Německá společnost se tak z českého a slovenského trhu stahuje, novému vlastníkovi ale bude nadále poskytovat licence k vydávání titulů, které produkuje globálně.
Reklamu pro LinkedIn prodává Httpool
Společnost Httpool byla jmenována jako reklamní partner profesní sociální sítě LinkedIn na Slovensku a v dalších 16 zemích regionu střední a východní Evropy (CEE). Zadavatelé a mediální agentury tak mohou nyní spolupracovat s týmy přímo ve svých zemích a začít využívat všechny inzertní produkty sítě LinkedIn.
-ik-, -mav-