TV Joj zdraží reklamu, RTVS prodávala v Cannes
Reklamní ceny půjdou pravděpodobně nahoru i na Slovensku. Co dalšího přinesl uplynulý týden?
Veřejnoprávní RTVS zavítala na veletrh v Cannes, Joj chce pro příští rok navýšit reklamní ceny a má zájem na urychlení odchodu největších českých stanic ze slovenských kabelovek a spor politiků s Deníkem N. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
TV Joj zvýší ceny reklamy
Skupina Joj si dala za cíl zvýšit sledovanost a také ceny reklamy. V rozhovoru pro Stratégie to řekl generální ředitel Joj Group Marcel Grega. „V tomto roce narazila cena reklamy na dno. To způsobilo, že jsou televize vyprodané. Neexistuje tudíž jiná cesta a pevně věřím, že celý trh zareaguje tak, že zvýší ceny. A že to nebude jenom nějaké ‘marketingové‘ zvýšení,“ uvedl.
Seriál Horní Dolní si ve středu polepšil
Televizi Markíza se ve středu 7. října podařilo dosáhnout prozatímních druhých nejlepších podzimních výsledků se seriálem Horní Dolní, který jde proti dovednostní show Česko Slovensko má talent (Joj). V cílové skupině 12-54 se podíl pořadu přiblížil k 36 % a stal se nejsledovanějším pořadem dne, informovala Markíza. Podle dat PMT překročil podíl seriálu v širší cílové skupině 12+ úroveň 29 %. Show ČS má talent se tak stala druhým pořadem večera s podílem přes 28 % (CS 12+).
RTVS v Cannes spolu s ČT
Zatímco Česká televize svoji vlastní tvorbu prodává na mezinárodních veletrzích dlouhodobě, slovenská RTVS se veletrhů dlouho účastnila jen s tím, že nakupovala, nikoli prodávala. Změnilo se to až teď na říjnovém Mipcomu v Cannes, kde měla RTVS svůj stánek a obchodníky. O prostor se dělila právě s Českou televizí. Mezi highlighty RTVS patřily seriály Kolonáda a Tajné životy či pohádkový film Láska na vlásku. Informoval server Stratégie.
Tipos přebírá reklamu s Henrim
Slovenské TV řeší problém kabelovek
Manažer divize placených kanálů Joj Group Andrej Miklánek chce dostat některé české stanice ze slovenských kabelovek. Týká se to zejména Novy, Primy a jejich menších kanálů – ty neposkytují slovenským operátorům souhlas s šířením jejich programů, přesto se ale v kabelovkách nadále objevují. „S operátory jednáme, hledáme řešení. Na detaily je zatím brzy, ale klíčoví operátoři chtějí problém řešit, to můžeme říct celkem jistě,“ řekl pro Živé.sk a dodal: „Toto není jen o televizi Joj.“
Joj přišla v Česku o satelitní licenci
Český regulátor, Rada pro rozhlasové a televizní vysílání (RRTV), odebrala společnosti Doneal licenci k šíření programu Joj na českém území prostřednictvím satelitu. Důvodem je skutečnost, že provozovatel nezahájil vysílání do 360 dní od udělení licence. Firma Doneal, kterou stoprocentně vlastní Slovenská produkční, servisní organizace televizní skupiny Joj, získala v Česku licenci loni v květnu.
Pořady TV Markíza se objeví na NovaPlus.cz
Ombudsmanka: V případě Deníku N vláda porušuje ústavu
V případě Deníku N dochází k porušování slovenské ústavy, tvrdí slovenská ombudsmanka Jana Dubovcová. Problémem je, že slovenský Úřad vlády a některá ministerstva odmítají odpovídat na otázky deníku. „V případě, kdy Úřad vlády SR neposkytoval žadateli požadovanou informaci, kterou měl k dispozici, porušil tím základní právo žadatele na přístup k informacím, garantované v čl. 26 ods. 2 Ústavy SR,“ zní její stanovisko. Informuje o tom Mediálne.sk. Stanovisko vlády vůči vyjádření ombudsmanky není zatím známé. Orgány musí její rozhodnutí přijmout do 20 dní.
-ik-, -mav-