Evropa 2 mění na Slovensku prodejce reklamy
Na slovenském komerčním rádiovém trhu se chystají změny, Evropa 2 mění zastupitelství.
Skupina Joj prodala podíl v Senzi TV, Markíza chystá novinku, Penta přikoupila další časopisy. Přinášíme další souhrn dění na slovenské mediální scéně za uplynulý týden.
Slovenská Evropa 2 mění prodejce reklamy
Reklamu pro slovenskou Evropu 2 (Europa 2) už nebude prodávat spolu s Fun rádiem společnost Fun Media Group, ale konkurenční mediální zastupitel Radio Services. Stane se tak od 1. ledna 2016.
Radio Services již má v portfoliu rádio Jemné, Rádio Anténa Rock a nejmladší Rádio Vlna. Jemné cíli hlavně na ženy, Anténa Rock spíše na muže a Vlna se svým retro formátem na lidi v „produktivním věku“. Europa 2 stejně jako v Česku míří na mladší posluchače. „Zařazením Europy 2 do našeho obchodního portfolia nabídneme zadavatelům široce rozvrstvenou cílovou skupinu, pomocí které budou schopni zasáhnout spotřebitele všech svých produktů,“ uvedl v mailu pro obchodní partnery obchodní ředitel Radio Services Denis Roman. Ten, mimochodem, v minulosti řídil obchod právě v Europě 2.
Podle posledních výsledků průzkumu MML-TGI měla Europa 2 ve 2. a 3. čtvrtletí 2015 průměrnou poslechovost 7 % (poslechovost včera) a je pátou nejposlouchanější rozhlasovou stanicí na Slovensku, respektive čtvrtou komerční. Rádio Jemné dosahuje 8 % a největší komerční hráči Expres a Fun rádio 20 %, resp. 11 %.
Joj prodala podíl v Senzi TV
Slovenská hudební stanice Senzi, která oslovuje především diváky starší 40 let s nabídkou lidových písní, mění vlastnické složení; jediným akcionářem bude firma Nunez NFE, za kterou stojí televizní tvůrce Peter Núñez. Informuje o tom Mediálne.sk.
Doposud patřil Nunez NFE poloviční podíl, zbytek měla skupina Joj.
Informace, že slovenská mediální skupina Joj Media House se chce stáhnout z kanálu Senzi, se poprvé objevila v létě. Podle informací MediaGuru.cz byla zájemcem společnost Empresa Media, avšak ta mezitím spustila vlastní šlágr televizi Barrandov Muzika. Barrandov Muzika ale spolupracuje se Senzi TV na obsahu vysílání, navíc v provozující společnosti Barrandov Muzika má 49% podíl právě Peter Núñez. Zbývajících 51 % patří Jaromíru Soukupovi.
Markíza otevře Sousedské případy
Televize Markíza chystá novinku vlastní tvorby – denní scripted reality projekt Sousedské případy s podtitulem „Víte, vedle koho vlastně žijete?“. Novinka podle programových plánu startuje 30. listopadu a dostane prostor v důležitém okně v pracovních dnech od 18:00.
Jak je zřejmé z anotace, Sousedské případy navážou na předchůdce Rodinné případy, které Markíza vysílá teď jako náhradu za denní seriál Kukačka, přesunutý na menší stanici Doma. Konkurenční Joj se v podvečerním vysílání na podzim dobře chytila novinka Moje máma vaří nejlíp – formát FremantleMedia, který znají i diváci TV Nova. V podvečerním čase je „máma“ lídrem trhu, často s podíly nad 25 % v komerční cílové skupině 12-54.