FTV Prima a Lagardere: Prodej není na pořadu dne

čtvrtek, 19. listopadu 2015, 12:15 Rádio, TV MediaGuru

Na konferenci Forum Media mluvili také Marek Singer a Michel Fleischmann.

Generální ředitel FTV Prima Marek Singer musel i na letošní konferenci Forum Media čelit otázce o možné změně vlastníka společnosti. „To je takový kolorit, když už není o čem psát, vytáhne se toto. Nic takového aktuální není. Mediahouse nám roste, bylo by nerozumné prodávat,“ uvedl.

Letošní rok skončí pro Primu podle Singera lépe, než začal. Výsledky změn, které televize začala zavádět před více než rokem, se už začínají projevovat, zdůvodnil. Prima je aktuálně před spuštěním nových kanálů – v pátek startuje Prima Max a v prosinci Prima Comedy Central. Rostoucí částí skupiny je online portfolio (50% meziroční nárůst video views, 25% nárůst reálných uživatelů), zásadní online platformou je Prima Play. Generální ředitel Primy věří i placenému obsahu. „Placený obsah je budoucnost, je to o cestě, několika krocích, které postupně povedou k navyšování placeného obsahu nejen u televizí,“ řekl bez bližších podrobností, zda a kdy by se v nabídce Primy placená online služba mohla objevit. Z pohledu možných nových televizních formátů naznačil, že Prima by mohla uvažovat o uvedení původního českého sitcomu.

FM_Fleischmann

Také prezident Lagardere Active ČR Michel Fleischmann považuje z pohledu firmy konec letošního roku za příznivější než jeho začátek. Lagardere v letošním roce integrovala svůj obchodní tým s obchodním týmem dlouhodobého konkurenta, společnosti Media Bohemia, se kterou na konci loňského roku vytvořila společnou firmu Radiohouse. Přestože Lagardere je aktivní v online segmentu, výnosy z něj jsou zatím menšinové v poměru k výnosům z prodeje rádiové reklamy, které se podle Fleischamanna v letošním roce daří dobře. V současnosti jsou zhruba na úrovni 10–15 %, jejich další navyšování považuje prezident Lagardere za dlouhodobou záležitost.

Vedle celoplošných stanic Evropa 2 a Frekvence 1 se záměr skupiny stáčí také k celoplošné zpravodajské stanici Zet, která teprve od letošního září začala vysílat podle původních záměrů provozovatele. V zisku zatím není, na rozdíl od dětského rádia Pigy. Také Fleischmann odmítl možnost prodeje firmy. „Není to na pořadu dne. Nemluvíme o tom, nediskutujeme. Přijde-li to, tak to bude drahé,“ řekl účastníkům konference Forum Media.

-mav-