Lidl mění koncept prodejen, chce zvýšit komfort
Během tří let plánuje investovat do zlepšení prodejní sítě a skladových prostor devět miliard korun.
Obchodní řetězec Lidl představil nový koncept prodejen. První prodejna nového typu ve střední a východní Evropě bude otevřena v pondělí 7. prosince v Berouně v Plzeňské ulici na místě, kde stála dříve prodejna staršího typu. „Po určité době, jež byla ve znamení modernizací stávajících prodejen, jsme se rozhodli pro výstavbu zcela nového konceptu prodejen. Ten bude znamenat pro zákazníky především komfort v nakupování,“ řekl Pavel Stratil, generální ředitel společnosti Lidl. Během tří let chce do zlepšení své prodejní sítě a skladových prostor investovat devět miliard korun. Nových prodejen by mělo být ve stejném období otevřeno na českém trhu několik desítek.
Nový koncept prodejen, jenž byl poprvé spuštěn letos v lednu na italském trhu, se zaměřuje především na zvýšení komfortu nakupujících, důraz je však zároveň kladen i na optimalizaci skladových prostor a zlepšení prostoru pro zaměstnance.
Zcela nově postavená berounská prodejna je zbavena podhledu, prostor je tím pádem vzdušnější a otevřenější. Na rozdíl od starších prodejen je patrová, na prvním patře se nachází zázemí pro zaměstnance. Na stěnách prodejny jsou náladové obrázky nahrazeny tlumenými barvami a 3D nápisy, které mají sloužit k lepší orientaci v prostoru. Osvětlení LED nově nemíří do uliček, ale na zboží. Uličky mezi regály jsou o poznání širší. Úsek čerstvých potravin byl zvětšen o 20 %.
„Zákazníci jistě ocení více pokladen s novým odkládacím prostorem. Novinkou jsou také toalety s přebalovacím pultem, nebo nabídka kávy s sebou,“ dodal Pavel Stratil. Rozšíření doznala i parkovací místa před prodejnou. Skladové prostory mají navýšenou kapacitu a jsou uzpůsobeny tomu, aby byl tok zboží na prodejnu plynulejší a rychlejší.
Na otevření berounské prodejny upozorňuje Lidl v regionálních médiích a v okolním outdooru. Samotné otevření prodejny bude provázat akce 20% slevy na veškerý sortiment s výjimkou tisku, cigaret a řady Deluxe. Součástí bude i dětský den a možnost občerstvení.
Novým konceptem prodejen rozvíjí Lidl svou strategii „Lidl – správná volba“, s níž pracuje od roku 2010. Jejím základem je jednoduchost, komunikačně zdůrazňuje především kvalitu. Využívá k tomu dlouhodobý marketingový koncept Kuchyně Lidlu, v němž se spojuje se šéfkuchaři Romanem Paulusem a Marcelem Ihnačákem a cukrářkou Markétou Krajčovičovou, či kampaň „Vše na jednom místě“ s Markem Vašutem. „Chceme nabízet produkty v té nejvyšší kvalitě za nejlepší cenu,“ vysvětlil Pavel Stratil. Cílem strategie je do prodejen přilákat i bonitnější zákazníky, navýšit počet zákazníků, ale i zvýšit cenu nákupního košíku.
Na českém trhu Lidl působí od roku 2003. Jedná se o nejmladší obchodní řetězec na území České republiky. Původně se profiloval jako levný řetězec, který nabízí dobrou kvalitu za nejnižší cenu a v komunikaci se zaměřoval především na nízkou cenu. Od změny strategie v roce 2010 se jeho počet zákazníků zvýšil o 39 %.
-stk-