TV Joj už připravuje novou řadu show ČS má talent

sobota, 05. prosince 2015, 11:30 Slovensko MediaGuru

Formát reality show chce TV Joj zopakovat i příští rok. Nova a Markíza uvedou kanály International.

Kanály skupiny CME – televize Nova a Markíza – přišly s řešením svého obsahu v Česku a na Slovensku, Mafra rozšiřuje video obsah i na Slovensku a k východním sousedům vstoupila společnost Liftago. Přinášíme další souhrn dění na slovenské scéně v uplynulém týdnu.

Přípravy na uvedení šesté řady Talentu začaly

Televize Joj počítá s novou řadou reality show Česko Slovensko má talent i pro rok 2016. Na svých webových stránkách už vyzývá zájemce, aby se do soutěže přihlásili. Joj plánuje šestý ročník ČS má talent vysílat na podzim 2016.

Letošní pátá řada ČS má Talent, která skončila na konci listopadu, byla pro TV Joj úspěšná. Reality show se stala nejsledovanějším nezpravodajským pořadem TV Joj. V průměru dosáhla pátá řada podílu na sledovanosti ve výši 30 % (12+) a 34,4 % (12-54).

Nova a Markíza přijdou s kanály pro ČR a SR

Skupina Nova spustí na Slovensku v příštím roce kanál Nova International, který bude mezinárodní verzí české stanice TV Nova. Ve vysílání dostanou prostor původní pořady televize Nova, které mají licenci pro vysílání v zahraničí. Obdobně postupuje slovenská TV Markíza, která pro český trh připraví kanál Markíza International. Oba mezinárodní kanály přinesou obdobná programová schémata jako ve svých původních zemích. Většinou půjde o pořady vlastní produkce, u kterých televize disponuje právy pro šíření v zahraničí.

Skupina CME, pod kterou Nova i Markíza spadají, se delší dobu snažila zamezit šíření svého obsahu bez patřičných vysílacích práv. Přestože Nova neudělila operátorům na Slovensku souhlas k šíření kanálů Nova a Nova Cinema v češtině, v jejich nabídce se pravidelně objevuje. To způsobuje problémy i slovenským komerčním televizím, které přicházejí o diváky. Zavedením mezinárodních kanálů tak budou mít obě skupiny pod kontrolou to, že jimi nabízený obsah disponuje právy k vysílání pořadů pro příslušný trh a zároveň umožní jejich monetizaci ve vztahu k operátorům.

2_Nova_Markiza

RTVS chystá s ČT seriál Inspektor a další pořady

Ve vánočním vysílání slovenské veřejnoprávní televize RTVS se mj. objeví některé premiérové pohádky, které nabídne i Česká televize. Konkrétně půjde o pohádky Johančino tajemství (25.12.) a Svatojánský věneček (26.12.). Na Štědrý večer odvysílá RTVS pohádku Sedmero krkavců. Silvestrovský program RTVS obstarají především zábavní pořady Milujem Slovensko a Nikdo není dokonalý.

Od ledna nového roku nabídne RTVS poslední řadu seriálu Kolonáda, informuje Mediálne.sk. V příštím roce má podle serveru natáčet s Českou televizí krimiseriál Inspektor v hlavní roli s Jurajem Kukurou.ČT pracuje také na druhé řadě seriálu Doktor Martin, která by se měla vysílat na podzim 2016.

Mafra Slovakia uvádí zábavní video portál

Mafra Slovakia spouští zábavní video portál Pusti.to. Premiéru zde bude mít i internetový seriál Bude hůř, který je na Slovensku jako první svého druhu  natáčený na mobilní telefon. Pusti.to bude spolupracovat i s českým projektem Playtvak.cz.

„Po úspěšném startu HNtelevízie chceme jít dál a tento nový projekt je dalším krokem k posílení video obsahu, v jehož úspěch věříme,“ uvedla Andrea Szőcsová, ředitelka digitálních médií vydavatelství Mafra Slovakia.

V každém díle seriálu Bude hůř spolu otec se synem řeší konspirační teorii. Otce si zahrál Pavol Topoľský. Pusti.to vedle toho nabídne i satirický lifestylový pořad Narýchlo kontroverzního herce Viktora Horiana, který v něm pravidelně glosuje šoubyznys a aktuální dění.

Mafra tak na slovenském trhu uplatňuje obdobnou strategii jako v Česku. Také zde se v letošním roce výrazně orientovala na rozšíření online video nabídky. Jedním z výsledků této strategie bylo spuštění i videoportálu Playtvak.cz letos v červnu.

Pusti to

Mediálka Penty se spojí s Médea Slovakia

Nově vznikající mediální agentura investiční skupiny Penta s názvem Media and Digital Services, slovenská pobočka mediální agentury Médea s názvem Médea Slovakia a místní kreativní agentura Loco Agency Petera Núneze chtějí od ledna roku 2016 nabízet své služby společně pod hlavičkou Media Connection. Informuje o tom server Mediálne.sk s odkazem na oficiální tiskové oznámení zmíněných subjektů.

Záměrem agentur je poskytovat v rámci Media Connection komplexní mediální servis. Podle výpisu z obchodního rejstříku je jediným vlastníkem společnosti Media Connection, která vznikla letos v říjnu, firma Media and Digital Services.

Médea Slovakia tak končí spolupráci s mediální agenturou Unimedia, se kterou dosud spolupracovala.

Medea Slovakia

Služba Liftago vstoupila na Slovensko

Společnost Liftago, která provozuje mobilní taxi aplikaci, expandovala na Slovensko. Od prosince nabízí své služby v Bratislavě. Během testovacího provozu v minulých 14 dnech zaregistrovala ve slovenské metropoli více než 100 řidičů, řekl ČTK jeden ze spoluzakladatelů Liftaga Ondřej Krátký. Firma nevylučuje rozšíření působnosti do dalších slovenských měst.

-mav-