Vánoce očima české reklamy
Podívejte se na výběr letošních českých vánočních reklam. Přejeme vám krásné a pohodové Vánoce.
České reklamy s vánoční tematikou povětšinou pracují s nadsázkou. Výběr dárků, čas obdarování nebo výhody měkkých dárků, to jsou témata, s nimiž zadavatelé pracují. Vedle tradičních zadavatelů, jako jsou mobilní operátoři či obchodní řetězce, jsou před svátky stále více slyšet i e-shopy.
Mobilní operátoři se letos zaměřili na rychlý internet LTE nebo nabídku televize. O2 nabízí O2 TV, T-Mobile svou Mobilní televizi a Vodafone do aplikace Můj Vodafone zabalil mimo jiné i HBO GO na dva měsíce zdarma. Všichni tři hráči pokračují v době Vánoc se zavedeným komunikačním konceptem – O2 opět obsadil Jiřího Havelku, T-Mobile, který letos využil i chatovací aplikaci WhatsApp, se pustil do závodů na horách s Ivanem Trojanem a Vodafone se na Vánoce připravuje s Jiřím Vyorálkem.
Kofola na Vánoce nasadila dnes již tradiční spot s prasátkem. Dobu shánění dárků však letos využila i k nabídce svých akcií. S odkazem na možnost „darování zlatého prasátka“ mohou lidé akcie společnosti vyhrát, nebo koupit svým blízkým pod stromeček.
IKEA v regionální kampani, která běží kromě České republiky také v Maďarsku a na Slovensku, zdůrazňuje čas strávený s blízkými a s tím spojené oslavy v pohodlí domova.
Milka na Vánoce děkuje těm, kteří musí o svátcích pracovat. Na speciální microsite představuje příběh kurýra, doktorky, hasiče, číšnice nebo hlasatelky rozhlasu. O to, které zaměstnání si zaslouží největší projev vděčnosti, může veřejnost hlasovat. O profesi, která získá nejvíc hlasů, vznikne krátký film.
Obchodní řetězce vsadily před Vánocemi na osvědčené sales kampaně. Albert nabízí za nasbírané body pohádková DVD nebo nádobí Cuisinox, na nádobí sází také Billa, zatímco v Penny Market si lze sestavit Penny Vesničku. Řetězce zároveň do svých sortimentů zařadily i prémiové privátní značky – Lidl nabízí Deluxe, Kaufland Exquisit, Billa Premium a Penny Selection.
Z oblasti financí si na vánoční notu zahrála online banka Zuno, která u lidí testuje vánoční empatii. Komerční banka obsadila stejně jako v loňském roce pražské metro i kino Lucerna, jehož je partnerem. Tentokrát místo kapříků přeje vypečené Vánoce a nabízí k tomu i pár receptů na vánoční cukroví. S motivem pečení si letos hraje i finanční skupina Wüstenrot, která „peče“ hypotéku.
Pojišťovna Allianz před stromečkem nabízí životní pojištění Rytmus risk.
Před vánočními svátky investují do reklamy čím dál více i e-shopy. Kromě Alza.cz má letos intenzivní kampaň také Mall.cz, online obchod s módou Zoot.cz či CZC.cz. Mall.cz má vánoční strom přání, Zoot.cz se zaměřil na měkké dárky a CZC.cz představuje se svými zaměstnanci Vánoce geeků.
-stk-