BlaBlaCar pro vstup na trh využije online kampaně
Ve středu 13. ledna na český a slovenský trh vstupuje globální platforma pro spolujízdu BlaBlaCar. Do své struktury přebírá dosavadní jedničku pro spolujízdu u nás Jízdomat.cz, na Slovensku Jazdomat.sk.
BlaBlaCar nabízí možnost spolujízdy na střední a dlouhé cesty, které lze zprostředkovat přes aplikaci, dostupné na webu i na mobilních zařízení na platformách iOS a Android. Náklady na cestu spolucestující sdílí, přičemž BlaBlaCar ukazuje na danou vzdálenost nabídku spolujízdy podle ceny. „U nás hraje velkou roli plánování cest dopředu a nejedná se o pouhé last-minute řešení. Cestující v převážné většině využívají webovou službu,” vysvětluje Pavel Prouza, Country Manager BlaBlaCar pro Českou republiku a Slovensko.
Platforma BlaBlaCar si zakládá na komunitě řidičů a cestujících, kteří se navzájem hodnotí. Profily uživatelů jsou propojeny s Facebookem. Cestující si mohou vybírat řidiče nejen podle destinace a ceny, ale také podle řidičských zkušeností, velikosti zavazadla, které je možné vzít si s sebou, či upovídanosti cestujících. „Uživatel při vytváření svého profilu označí, zda je ,Bla‘, ,BlaBla‘ nebo ,BlaBlaBla‘ podle toho, jak moc rád si v autě povídá,” vysvětluje Pavel Prouza.
Členové Jízdomatu, který je od 13. ledna uzavřen pro vkládání nových spolujízd, si budou moci vytvořit nový účet a přesunout si na něj všechna svá hodnocení. Všechny jízdy se budou nově zveřejňovat jen na BlaBlaCaru, který umožní vzájemný kontakt mezi řidiči a cestujícími.
Marketingově staví BlaBlaCar především na online komunikaci, která je čistě vystavena na výkonnostních základech. K akvizici řidičů a cestujících využívá Facebook, AdWords a Sklik. Důležitou součástí komunikace značky tvoří také letní festivaly. Kampaně si spravuje in-house.
Původně francouzská společnost BlaBlaCar vznikla v roce 2006, nyní působí v celkem 22 zemích. Kromě České republiky a Slovenska BlaBlaCar funguje v Belgii, Chorvatsku, Francii, Lucembursku, Německu, Nizozemí, Maďarsku, Itálii, Polsku, Portugalsku, Rumunsku, Rusku, Srbsku, Španělsku, Ukrajině, Turecku a Velké Británii. Mimo Evropu pak v Indii, nově také v Brazílii a Mexiku. Čtvrtletně spolujízdu díky BlaBlaCaru používá přes 10 milionů cestujících.
-stk-