Monitoring: Mediální investice loni vyšší o 8 %
Celkový objem reklamních investic se podle monitoringu nejvýrazněji zvýšil v televizi.
Podle monitoringu reklamy AIS společnosti Nielsen Admosphere vykázal reklamní trh v roce 2015 téměř 8% růst oproti předchozímu roku. Nejvíce se na něm podílela televize, u níž zadavatelé využili reklamní prostor v hodnotě 35,5 miliardy korun. Navýšení je patrné i u rozhlasu. Tisk, stejně jako out-of-home média, v uplynulém roce stagnoval.
V datech za loňský rok absentují údaje o vývoji internetové reklamy. Nielsen Admosphere monitoruje display a videoreklamu v rozsahu projektu AdMonitoring. Finální výstupy budou oznámeny pravděpodobně během prvního kvartálu tohoto roku v rámci pravidelné tiskové zprávy Sdružení pro internetový rozvoj.
„Na celkový výsledek má pozitivní vliv i stagnace tisku, kterému se tak prozatím daří čelit tlaku nových médií, a to i přes mírný 1,5% pokles ceníkové hodnoty využitého reklamního prostoru v doposud klíčovém segmentu deníků,“ doplnil výsledky monitoringu Tomáš Hynčica, obchodní ředitel Nielsen Admosphere.
Zdroj: Nielsen Admopshere
-mav-