Deník N získává přes 80 % výnosů z prodeje obsahu
Nový slovenský deník se značně opírá o čtenáře, vyplývá z údajů za první rok jeho existence.

Především výnosy plynoucí od čtenářů se největší měrou podílely na celkových výnosech nového slovenského Deníku N. Z Piana se rozhodl odejít server Pluska.sk a Markíza hledá vhodný pořad pro svůj access prime time. Přinášíme další souhrn dění za uplynulý týden na slovenském mediálním trhu.
Bulvární web Pluska.sk vystoupil z Piana
Vydavatelství News and Media Holding (skupina Penta) vystoupilo s platností od 1. března 2016 ze systému zpoplatňovaných webů Piano. Týká se to konkrétně bulvárních webů pluska.sk, plus7dni.sk a dalších přidružených webů. Všechny články z těchto webů tak byly v systému Piano od 1. března odemknuty a čtenářům jsou k dispozici zdarma. Piano nadále nabízí za předplatné přístup k webům sme.sk, tyzden.sk a dalších šesti zapojených webů. Jejich seznam je možné najít zde. Z Piana ale postupně odcházejí větší vydavatelé: Mafra Slovakia vystoupila předloni, stejně jako Pravda.sk a Trend.sk.
Deník N za první rok ve ztrátě 0,5 mil. euro
Výnosy Deníku N, který vznikl odchodem redaktorů z deníku Sme po vstupu finanční skupiny Penta do vydavatelství Petit Press, za první rok existence dosáhly výše 1,2 mil. euro (cca 32,7 mil. Kč podle průměrného kurzu EUR v roce 2015). Náklady v prvním roce existence představovaly 1,7 mil. euro (46,4 mil. Kč). Za první rok existence tak Deník N vytvořil ztrátu 500 tis. euro (cca 13,6 mil Kč). Vydavatelská společnost deníku dále oznámila, že ztrátu se daří každé čtvrtletí snižovat – zatímco v prvním čtvrtletí 2015 představovala 250 tis. euro, v posledním čtvrtletí loňského roku se snížila na 100 tis. euro. Deník N je financován zejména z prodeje obsahu – 58 % výnosů představuje prodej předplatného tištěné či digitální verze (celkem 16 tis. předplatitelů), dalších 26 % výnosů získává z volného prodeje. Prodej reklamního prostoru představuje 15 %.
Naši nejsledovanějším pořadem Joj i v únoru
Komediální seriál Naši zůstal i v únoru nejsledovanějším pořadem televize Joj. V druhém letošním měsíci zaznamenal nejlepšího výsledku 11. února. V obchodní cílové skupině 12-54 se přiblížil k podílu 26 % a podle TV Joj byl po dobu celého měsíce lídrem v čase svého vysílání.
V access prime-time si v únoru mírně polepšil pořad Moje máma vaří lépe než tvoje, jehož průměrný podíl dosáhl 23,2 % a pořad v čase svého vysílání potvrdil pozici lídra. Zvyšuje se také sledovanost zpravodajské relace Joj s názvem Noviny TV Joj.

Markíza hledá vhodný pořad do access prime-time
Televize Markíza hledá vhodný pořad do access prime-time, ve kterém má zatím navrch konkurenční Joj s licenčním formátem Moje máma vaří lépe než tvoje. Markíza od 18:00 nabízela kulinářskou show Bez servítek, v týdnu se však rozhodla pro programovou změnu a do tohoto času zařadila populární sitcom z roku 2006 Sousedé. Zda to Markíze přinese lepší výsledky, ukáží následující dny. Markíza se v prime-time může spolehnout na seriál Horní Dolní, který v pondělním vysílání zaznamenal podíl 41,7 % ve skupině 12-54, informovala televize.

RTVS uvedla mobilní zpravodajskou aplikaci
Veřejnoprávní RTVS uvedla zpravodajskou mobilní aplikaci pro svoji relaci Správy. Aplikace je přizpůsobena operačním systémům iOS a Android. Jde tak o první rozšíření zpravodajství RTVS na pole nových médií. RTVS si slibuje, že díky nové zpravodajské aplikaci podchytí především mladší diváky, kteří konzumují informace jiným způsobem než starší generace. „RTVS a její zpravodajské týmy mají ve světě slovenského online prostředí obrovský potenciál. Myslím si, že spuštěním aplikace se přiblížíme k úrovni veřejnoprávních vysílatelů v zahraničí a rozšíříme naše publikum i o mladší lidi, kteří nesledují televizní a rozhlasové zpravodajství, ale získávají informace o světě za pochodu, prostřednictvím nejmodernějších technologií,“ uvedl Peter Valovič, šéfeditor digitálních médií Zpravodajství RTVS.
Aktuality.sk zapojuje do kampaně vlastní novináře
Až do 20. března běží imageová kampaň portálu Aktuality.sk, která pracuje s tvářemi svých novinářů. Ve spotu se tak objevují šéfredaktor Peter Bárdy, hlavní komentátor Dag Daniš a investigativní novinář Marek Vagovič. Cílem kampaně je komunikovat jasné ne korupci, tunelování a rozkrádání. „Píšeme o velkých kauzách a nebojíme se je řešit až do konce, abychom mohli žít ve spravedlivé společnosti,“ uvádí myšlenku kampaně provozovatel webu, společnost Ringier Axel Springer SK. Kampaň pracuje s komplexním mediamixem včetně sociálních sítí.
-mav-