Gambrinus se letos zaměří na kvalitu piva na čepu
Gambrinus hodnotí loňskou kampaň s Patronem pozitivně. Letos se zaměří na kvalitu piva na čepu.
Po loňském převléknutí za minipivovar se Gambrinus letos zaměří na kvalitu čepovaného piva. Nemálo bude investovat do edukace hospodských, komunikačně ale zacílí i na pivaře, kterým chce značka ukázat, jak má správně načepované pivo vypadat a chutnat.
Převléknutí značky Gambrinus za minipivovar Patron přinesla podle společnosti Plzeňský Prazdroj pozitivní výsledky. Díky kampani se zmírnily předsudky vůči pivu Gambrinus a lidé pivo znovu ochutnali, uvedla společnost ve čtvrtek dopoledne.
Značka dlouhodobě bojovala s mýty kolem způsobu výroby a kvality svého piva, na což rozsáhlou kampaní reagovala. Vytvořila v Čepicích na Klatovsku fiktivní minipivovar Patron a zamaskovaný Gambrinus nechala ochutnat pivařům. Jejich reakce byly sestříhány do krátkého dokumentu a odvysílány v prime-time na nejsledovanějších televizních stanicích. Následovala spotová kampaň, jež se snažila bořit jednotlivé mýty. „Nechtěli jsme nikoho napálit, ani pivaře, ani minipivovary. Jen jsme chtěli, aby naše pivo ochutnali lidé bez předsudků, které vůči Gambrinusu třeba měli. Jak se ukázalo, většina pivařů nás pochopila, za to jim patří dík,“ říká manažer značky Marek Dvořák.
Podle průzkumu TNS Aisa vzrostl od léta do konce roku 2015 podíl konzumentů piva, kteří podle svého vyjádření nemají žádné bariéry ve vztahu ke značce Gambrinus. „Zatímco před loňskou komunikační kampaní to bylo 52 %, v závěru roku se jejich podíl dostal na 56 %, což je sice na první pohled malý, ve skutečnosti však cenný posun,“ dodává Marek Dvořák. Rovněž se snížil o 25 % počet těch, co měli vůči pivu Gambrinus a jeho chuti předsudky.
Díky kampani se také podařilo změnit představy veřejnosti, že Gambrinus vyrábí pouze jeden typ desítky. „Lidé nás začali vnímat jako pivovar s celou škálou piv. V oblastech, kde se tradičně pije desítka, začali ochutnávat i dvanáctku, a naopak. Zatímco v roce 2014 činil poměr vyčepovaných Gambrinus desítek a ležáků 90:10, v minulém roce to pak bylo již 80:20,“ popisuje Dvořák. Spotřeba ležáků se zvýšila, a to nejen v on-trade, ale i v off-trade.
Letošním marketingovým tématem bude pro Gambrinus kvalita čepovaného piva v hospodách. „Víme o tom, že ne vždy se naše pivo dostane k pivařům v tak dobré kondici, v jaké ho uvaříme. Proto budeme ještě více peněz i energie investovat do edukace a práce s hospodskými,“ prozrazuje Dvořák. S hospodskými začne Gambrinus velmi intenzivně pracovat od července, osloveno by mělo být na tisíc hospod. Naváže na to komunikace směrem k pivařům, která si bude klást za cíl edukovat v tom, jak má načepované pivo správně vypadat a chutnat.
-stk-