Značka Baťa stanovila pilíře nové strategie

čtvrtek, 17. března 2016, 15:29 České značky, Marketing MediaGuru

Baťa připravuje novou globální brandovou strategii, už identifikovala její základní pilíře.

Společnost Baťa, která v současnosti pracuje na jednotné image značky napříč zeměmi, ve kterých působí, už interně identifikovala základní pilíře, na kterých novou strategii postaví. Na čtvrteční konferenci Brandstorming mluvil o budování nové image Tiago Solca, brand builder Baťa.

Proces budování nové image probíhá přibližně sedm měsíců, během kterých společnost detailně zkoumala jednotlivé regiony a hledala společné rysy, na kterých by mohla novou strategii postavit.

Vedle interně identifikovaných hodnot se schyluje i k viditelným změnám směrem k zákazníkům. Baťa uvede napříč jednotlivými zeměmi jednotné nové prodejní krabice. V tuto chvíli finalizuje jejich design. Rozhodla se také pro zavedení druhého „menšího“ loga, které by mělo v myslích zákazníků vést především k odlišení značky prodejního místa a výrobku. Ani toto logo zatím není připraveno ke zveřejnění, pracuje se na něm.

Bata_box

Identifikované čtyři pilíře brandu pro novou strategii Baťa jsou následující:

1. Kvalita výrobku – společnost pracuje na jejím vylepšení.

2. Správná velikost – ve všech regionech by měla velikost nabízené obuvi odpovídat číslování, na které jsou zákazníci zvyklí. Tiago Solca dodal, že jde o náročnou proceduru, kterou údajně v současnosti nabízejí asi jen 3–4 výrobci obuvi.

3. Komfort – týká se zapracování nových technologických postupů a jejich kombinace se staršími technologiemi. Pracuje na tom vývojové centrum v Torontu, výsledkem by měla být mj. větší flexibilita nabídky.

4. Správná cena – nejde přitom nutně o cenu nejlevnější.

Proces budování nové strategie je časově náročný, přesto společnost předpokládá, že první změny by mohly být patrné ke konci letošního roku.

Společnost Baťa v loňském roce umístila do Prahy své celosvětové centrum pro rozvoj značky, které vede Marcos Canovas. Baťa má v současné době 5 700 prodejen ve více než 90 zemích světa. Vnímání značky se ale v jednotlivých zemích různí. Právě proto chce značka svou image sjednotit.

O redefinaci značky Baťa i potřebách spotřebitelů jsme loni hovořili s Marcem Cánovasem, šéfem celosvětového centra pro rozvoj značky – Baťa Brand Team. Rozhovor si můžete přečíst zde.

-mav-