Hokej ovlivní výsledky květnové TV sledovanosti
Květen odstartuje období velkých sportovních událostí s dopadem na TV sledovanost.

Hokejový šampionát v Rusku, který divákům v České republice zprostředkuje Česká televize, se letos uskuteční od 6. do 22. května 2016. ČT plánuje vysílat 28 přímých přenosů ze základních skupin a s výjimkou dvou zápasů všechna utkání play-off. Připravuje také webový speciál a streaming.
Zápasy české reprezentace, které přitahují vysoce nadprůměrný zájem televizního publika, mohou ohrozit konkurenční televize především v prime-timových časech. V základní skupině jde zejména o utkání od 20:15 SEČ, která jsou plánovaná na pátek (6.5.), sobotu (7.5.) a pondělí (9.5.). Do prime-timového vysílání pak můžou zasáhnout i další utkání následného play-off, případně jiná atraktivní utkání základních skupin.
Na základě výsledků sledovanosti předchozích šampionátů se očekává, že v době vysílání klíčových utkání, tj. hlavně za účasti české reprezentace, se podíl ČT sport zvýší až k 50 % a rating překoná 20 % ve všech nákupních cílových skupinách. Ostatní programy spadnou na 20-30 % svých obvyklých výkonů.
Loňský hokejový šampionát, který se uskutečnil v Praze, dosahoval právě v klíčových utkáních českých reprezentantů 50% podíl na sledovanosti (15+), v mladších skupinách 15-54 kolem 60 %. Celkově v měsíci květnu se podíl sportovního kanálu ČT sport oproti běžnému výsledku téměř ztrojnásobil. V loňském květnu vzrostl podíl ČT sport na 11 % (15+) a 13 % (15-54). Zájem o loňské mistrovství byla ale díky domácímu pořadatelství enormní, velmi pravděpodobně z tohoto pohledu nebude letošní mistrovství překonáno.
Letošní květnové výsledky sledovanosti tak budou ovlivněny zájmem o sledování přenosů z hokejového mistrovství světa. Poklesy sledovanosti pociťují z konkurenčních televizí zejména stanice, které oslovují mladší a aktivní publikum. TV Nova už v souvislosti s hokejovými přenosy oznámila, že po dvě květnové soboty neuvede svůj klíčový sobotní pořad Tvoje tvář má známý hlas. S drobnými změnami v programu počítá také TV Prima, řekl programový ředitel televize Roman Mrázek.
Podíl (%) vybraných TV před a po MS v hokeji 2015 (květen 2015), D15+
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-