ATO vypisuje tendr na měření sledovanosti za 450 mil. Kč
ATO vypsalo tendr na zajištění crossplatformního měření sledovanosti.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2016/07/TV.png?v=1)
Asociace televizních organizací (ATO) vypsala veřejné výběrové řízení na zajištění crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu. Zakázka se zaměřuje zejména na měření televizního vysílání, zahrnuje ale také související a doplňkové měření, výzkumy a dodávku výstupních elektronických dat pro další účely zadavatele na území ČR pro období 2018–2022. Celková hodnota zakázky je odhadována na 450 milionů korun, z čehož tvoří samotná hodnota zakázky 350 milionů korun, zbývajících 100 milionů korun je předpokládaná hodnota opčního práva. Vyplývá to z informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek.
Nová vlna měření televizní sledovanosti má stávající měření sledovanosti rozšířit o videoobsah konzumovaný na dalších platformách (TV, PC, notebook, mobil, tablet). Základní koncepce pro budoucí měření videoobsahu má představovat tzv. hybridní měření, které kombinuje data o členech panelu (user centric) a data plynoucí z jednotlivých zařízení (site centric). Vyplynulo to z pilotního průzkumu, který pro ATO připravily agentury TNS, Kantar Media a comScore.
Současná zakázka na období let 2013–2017 byla nastavena na 300 mil. korun. Nově vypsaná zakázka pro nastávajících pět let je tak o 50 mil. korun vyšší. Odpovídá to předpokladům ATO o navýšení ceny právě v souvislosti s rozšířením měření. Současným realizátorem je Nielsen Admosphere.
-stk-