ATO vypisuje tendr na měření sledovanosti za 450 mil. Kč
ATO vypsalo tendr na zajištění crossplatformního měření sledovanosti.
Asociace televizních organizací (ATO) vypsala veřejné výběrové řízení na zajištění crossplatformního elektronického měření sledovanosti a konzumace obsahu. Zakázka se zaměřuje zejména na měření televizního vysílání, zahrnuje ale také související a doplňkové měření, výzkumy a dodávku výstupních elektronických dat pro další účely zadavatele na území ČR pro období 2018–2022. Celková hodnota zakázky je odhadována na 450 milionů korun, z čehož tvoří samotná hodnota zakázky 350 milionů korun, zbývajících 100 milionů korun je předpokládaná hodnota opčního práva. Vyplývá to z informací uveřejněných ve Věstníku veřejných zakázek.
Nová vlna měření televizní sledovanosti má stávající měření sledovanosti rozšířit o videoobsah konzumovaný na dalších platformách (TV, PC, notebook, mobil, tablet). Základní koncepce pro budoucí měření videoobsahu má představovat tzv. hybridní měření, které kombinuje data o členech panelu (user centric) a data plynoucí z jednotlivých zařízení (site centric). Vyplynulo to z pilotního průzkumu, který pro ATO připravily agentury TNS, Kantar Media a comScore.
Současná zakázka na období let 2013–2017 byla nastavena na 300 mil. korun. Nově vypsaná zakázka pro nastávajících pět let je tak o 50 mil. korun vyšší. Odpovídá to předpokladům ATO o navýšení ceny právě v souvislosti s rozšířením měření. Současným realizátorem je Nielsen Admosphere.
-stk-