Óčko Promotion se rozšiřuje, chystá vlastní kamión
Jen za letošní půlrok odbavila Óčko Promotion až 65 eventů, rozrostla se na poli event marketingu.
Před třemi lety založila televize Óčko divizi Óčko Promotion pro své produkční aktivity – koncerty, zážitky, eventy pro klienty atp. Jak se činnost Óčko Promotion po třech letech vyvíjí?
František Plochý: Naše aktivity se pořád rozšiřují, záběr je stále širší. Naším záměrem bylo vytvořit agenturu, která divákům přiveze zážitky. Podle reakcí partnerů a diváků jsme se trefili a díky kladným ohlasům se portfolio agentury rozšiřuje. V současnosti se zaměřujeme na tři základní služby. Prvním jsou eventy Party Ride (klubové akce, odkud Óčko přenáší živé vstupy přímo do vysílání, pozn. red.), které nabízíme v dalším provedení, kdy přes televizní obrazovku dáváme šanci talentovaným lidem. Druhým jsou eventy pro klienty na klíč a třetím exkluzivní formáty.
Jiří Voříšek: Party Ride jsou dobrým příkladem, jak se Óčko Promotion vyvíjí. Jde o koncept eventu, který je tři roky starý, ale jehož dnešní podoba se od té původní liší. Diváci se můžou přihlásit do soutěže, a tím si zajistit účast na pódiu. Myšlenka je tedy stejná, jen ji dál posouváme.
Co je hlavním benefitem pro vás?
František Plochý: Spočívá především ve vytváření vztahu diváků a televize. Jde hlavně o zážitek s televizí a potom samozřejmě o rentabilitu partnerů a finanční výnosy. Nabízejí se široké možnosti.
Jiří Voříšek: Podle mého názoru je to win-win situace pro všechny zúčastněné. Propojujeme televizi, hudební interprety, se kterými spolupracujeme, a diváky. Dobré je to i pro lokace, kde vystupujeme. Většinou do klubu, do kterého přijedeme, přijde hodně lidí a je to událost i pro místní provozovatele klubů.
Ve výroční zprávě za loňský rok uvádí provozovatel Óčka, že Óčko Promotin se stává stále významnějším zdrojem výnosů.
František Plochý: Ano, je to tak. Jedna z věcí je vlastní tvorba, kterou se snažíme rozvíjet nejen u Party Ride, ale i u dalších eventů.
Zmínili jste eventy pro klienty na klíč. Jaký je jejich vývoj?
František Plochý: Díky tomu, že máme dobré vazby na zpěváky a máme k dispozici televizní vysílání, můžeme klientům zprostředkovat kampaně, kdy se klasická televizní reklama propojí s možností otestovat si výrobek v reálu. Domníváme se, že v tom jsme konkurenceschopní a nabízíme něco, co ostatní nemají. Firmy na to slyší, protože si to vyzkoušely, a zjistily, že takové spojení funguje. Zásah, který nabízíme, ale nespočívá jen v televizi, ale i v sociálních médiích nebo lokální reklamě. Je to balík, v rámci kterého se postaráme o kampaň klienta, a to včetně kreativy.
Jsou eventy, nebo řešení, které přinášíte v kombinaci s TV reklamou, pro některé klienty nevhodné nebo zbytečné?
František Plochý: Řešení lze najít vždy pro všechny klienty. Samozřejmě, že se inspirujeme i v zahraničí a hledáme možnosti. Je mnoho výrobků a služeb, kde firmy chtějí, aby si spotřebitelé výrobek vyzkoušeli. Děláme i předpremiéry filmů formou živých eventů, hrajeme si s emocemi. Možnosti jsou vždycky.
Jiří Voříšek: Tým lidí, kteří se o kampaně starají, se rozrostl. Některé věci ale už děláme rychleji než na začátku před třemi lety. Letos jsme odbavili minimálně 65 eventů. Za víkend jsou to dva až tři eventy, což není málo.
Může Óčko nabízet kombinaci klasické TV reklamy a eventů proto, že je tematicky zaměřené a toto zaměření ji dává určitou výhodu ve spojení akcí a TV vysílání? Nebo je výhoda v tom, že jde o menší televizi, která musí hledat možnosti, jak zaujmout zadavatele?
Jiří Voříšek: Tím, že je Óčko relativně malé, jsme flexibilní a rychlejší. Myslím si, že aktivní způsob komunikace dává televizím smysl. Už nejsme jen pasivní značka. Každá značka se chce dotknout svého diváka a divák se chce dotknout televize. Je to nový kanál i po finanční stránce.
A co je ten třetí naznačený pilíř?
František Plochý: Vytváříme portfolio služeb, které tady zatím nebyly, nebo jsou něčím výjimečné. Chceme je využít jak pro své vlastní eventy, tak i pro naše partnery. Jde například o eventy, při kterých klient nepracuje s televizní reklamou. Konkrétně mám na mysli třeba to, že vyvíjíme velký Óčko show truck, neboli pojízdné pódium, které je vybaveno patřičným náležitostmi – má zvuk, LED obrazovku, backstage, střižnu atd. Jsme tedy schopní z kamionu přímo vysílat koncert. Je to designový kamión, který nám staví Cargo Design, což je firma, která vyrábí kamiony pro Formuli 1. Investorem je potom společnost Agrotec. Samozřejmě, že bychom byli rádi, aby se kamion využíval i externě. Nebo teď v létě jsme zapojili do našich eventů velký nafukovací bazén 20x10x7 m se skluzavkou, který může klient opatřit vlastními logy.
Jiří Voříšek: Důležitý je zase zážitek. Bazén lze umístit na louku, ve městě – je možné ho přivést na party a nabídnout klientům. Jsme schopní vytvořit grilování například s koncertem pro rodinu. Snažíme se tím něco přinést, ukázat, zažít – budovat zážitek a emoce s televizí.
Co připravujete do roku 2017?
Jiří Voříšek: Chceme dělat ještě větší akce. Teď už běžně připravujeme akce pro 700-1000 lidí, ale máme ambice nabízet je i pro více lidí. Čeká nás vyvrcholení Party Ride Live a chtěli bychom, aby na konci byla akce pro více než 2 tisíc lidí. Vystoupí domácí hvězdy typu EGO, Celeste Buckingham, Dara Rollins nebo Ben. To vše zabalené do mimořádně atraktivního hávu. To je přesně cesta, kterou se chceme ubírat.
František Plochý: Ještě na podzim připravujeme festival Vodafone You Fest společně s Prima Cool. Jedná se o plnohodnotný festival pro mladé lidi. Ti se mohou dotknout svých idolů a zažít na vlastní kůži to, co běžně sledují v TV a na internetu. Oproti jiným klademe důraz na komfort návštěvníků i jejich rodinných příslušníků. Hlavní jsou opět zážitky a emoce.
Óčko PromotionFrantišek Plochý má na starosti řízení agentury Óčko Promotion, která vznikla v lednu roku 2014 za účelem pořádání hudebních koncertů a tanečních party. První z řady akcí s názvem Óčko Party Ride Live v klubech zahájila na jaře 2014. Postupně svoji činnost rozšiřovala. Jiří Voříšek je marketingovým ředitelem TV Óčko. |