Optimismus reklamního byznysu se po Brexitu snížil
Optimismus reklamního průmyslu v ČR roste. V Evropě si pohoršila Velká Británie.
Česká republika patří v Evropě k zemím, kde se reklamnímu průmyslu i marketingu stabilně daří. I v druhém čtvrtletí rostlo zdejším podnikatelským subjektům pomalu sebevědomí a na budoucnost nahlíží optimisticky. Nejsebevědomější je ze starého kontinentu aktuálně Itálie, Španělsko a Řecko. Naopak výrazný propad sebevědomí zaznamenala v důsledku Brexitu Velká Británie, pokles je znatelný také ve Francii, Německu a Polsku. Vyplývá to ze zprávy European Advertising Business Climate Index, mapující klima evropského reklamního průmyslu, kterou pravidelně připravuje organizace EACA.
Za druhé pololetí měla nejnižší index podnikatelského sebevědomí v Evropské unii Velká Británie (-31). V období od dubna do července poklesl o šestnáct bodů. Naopak nejvyšší index je pozorovatelný v případě Itálie (+35), který od dubna vzrostl o 11 bodů. Dále je index vysoký ve Švédsku (+33) a Španělsku (+29). V České republice dosahuje index hodnoty 15, což je o jeden bod vyšší než na jaře.
V rámci EU se také zvýšila poptávka po reklamních službách i nových zaměstnancích. V třetím čtvrtletí se však očekává, že oba dva trendy budou mít klesající tendenci.
Zatímco v západní Evropě jsou výhledy do budoucnosti z pohledu poptávky reklamních služeb čím dál pesimistištější, v severním, středním a středomořském regionu optimismus roste.
Pozn.: Irsko, Finsko, Lucembursko a Maďarsko ve studiu nejsou zahrnuty, neposkytují EACA svá data.
O vnímání Brexitu na reklamním trhu si můžete přečíst také zde. |
-stk-