Štěpánek opouští Publicis, ta má nový management
Publicis One jmenovala lokální management v České republice, tvoří ho čtyři manažeři.
Martin Štěpánek, prezident společnosti Lion Communications, a Tomáš Průša, CEO společnosti Lion Communications, se rozhodli opustit skupinu Publicis v České republice. Na úrovni místního managementu povede Publicis One v České republice představenstvo, jehož členy budou Tomáš Varga, jmenovaný na pozici Chief Executive Officer, Michal Kurka jakožto Chief Financial Officer, Martina Říhová jako Chief Integration Officer pro Českou republiku a střední Evropu a Andreas Von Loeper jakožto Chief Marketing Officer.
Martin Štěpánek prodal na konci letošního července 20% podíl, který ještě držel ve společnosti Lion Communications. Stoprocentním vlastníkem této firmy je nově Publicis Groupe Holdings B.V.
Martin Štěpánek na českém trhu Publicis spoluzakládal v roce 1995 a skupinu tak opouští po 21 letech. „V mém případě se jedná o ukončení procesu postupného prodeje obchodních podílů, který jsem započal v roce 2013 prodejem 40% podílu v mediální agentuře ZenithOptimedia. Tento proces jsme završili minulý měsíc převzetím 100% kontroly v holdingu Lion Communications mateřskou Publicis Groupe. Vznik nového uskupení Publicis One v České republice je další krok rozvoje skupiny,” uvedl Štěpánek. MediaGuru.cz řekl, že se ale nadále bude věnovat reklamnímu festivalu PIAF. „Svůj čas chci teď věnovat golfovému areálu, který vlastním v západních Čechách," dodal.
Skupina Publicis zavádí zmíněný obchodní model Publicis One v 50 zemích po celém světě s výjimkou hlavních trhů. Publicis One spojuje všechny značky Publicis Groupe. Celkem má přibližně 8 tisíc zaměstnanců a funguje napříč Latinskou Amerikou, Evropou, Středním východem, Afrikou a Asií.
„Cílem tohoto modelu je poskytovat zákazníkům ucelená řešení, včetně snadného a flexibilního přístupu k rozmanité škále odborníků a schopností,“ uvedla společnost v oficiálním oznámení. Mezi značky spadající do portfolia Publicis One Česká republika patří Saatchi & Saatchi, Leo Burnett, Publicis, Fallon, Zenith, Optimedia, Performics, B2B Group, Starcom a Mediavest. Všechny agenturní značky budou i nadále existovat a budou fungovat v rámci uspořádání Publicis One.
„Doufáme, že díky Publicis One se nám podaří narušit spletitost agenturních struktur, které se vytvořily během let fragmentace v našem odvětví a že budeme moci skutečně uspokojit potřeby integrace a specializace našich klientů, abychom pomohli podnítit transformaci a diferenciaci oboru, kterou v současnosti potřebují,“ uvedl Miša Lukić, regionální CEO.
Mangement Publicis OneTomáš Varga do agentury nastoupil v červnu 2009, aby vytvořil a vedl digitální oddělení ve společnosti ZenithOptimedia Česká republika. V roce 2010 byl vedle své funkce digitálního ředitele jmenován ředitelem společnosti Performics. V roce 2014 byl povýšen na pozici CEO společnosti ZenithOptimedia Česká republika.Michal Kurka nastoupil do agentury Lion Communications s.r.o. (člen Publicis Group) v březnu 2016 po 16leté kariéře finančního manažera a obchodního partnera. Svou kariéru začal v odvětví služeb ve společnosti Deloitte, úracoval dále ve společnostech Gillette, Sony Electronics a Avon Cosmetics. Martina Říhová nastoupila do společnosti Leo Burnett Advertising v roce 1999 na pozici Strategic Media Director pro ředitele The Coca-Cola Company, prvního místního ředitele této společnosti na trhu. Předtím působila ve společnosti Mediacom. V roce 2002 spustila Říhová pobočku společnosti MediaVest, v roce 2007 byla jmenována CEO Starcom Mediavest Group. Andreas von Loeper pracoval mj. v německé pobočce BBDO a následně pomáhal vybudovat celosvětovou síť pro automobily Mercedes-Benz. Později přesídlil do Číny, aby vedl pobočku BBDO v Pekingu, a poté působil jako viceprezident v DDB China Group. Od října 2014 působí na pozici výkonného ředitele Fallon Prague a jako CEO pro globální obchodní aktivity značky Škoda. |
-mav-