Dnešní senioři jsou aktivnější než před deseti lety
Na současné seniory se vyplatí komunikovat především sociální a osobní benefity.
Generace 55–69 je dnes mnohem aktivnější, než byli senioři před deseti lety. Svůj volný čas si plánují, snaží se udržovat v dobré fyzické i psychické kondici a chtějí jet na dovolenou. Vyplývá to ze studie Fenomén šedesátníků výzkumné jednotky OMG Research skupiny Omnicom, která byla realizována v červnu letošního roku kombinací metod CAWI, CATI a etnografického výzkumu. Studie byla připravena exkluzivně pro společnost Media Club.
Až 79 % seniorů si myslí, že stáří prožijí aktivněji než jejich rodiče. Tři čtvrtiny pečuje o své zdraví a cítí se psychicky velmi dobře a vyrovnaně, fyzicky dobře se cítí 60 %. Velké plány do budoucna má 58 % seniorů, více než polovina z nich se stále ráda vzdělává v různých oblastech, 35 % si aktivně vyhledává nové aktivity a koníčky a 32 % sleduje módní trendy. Nejčastěji uváděným přáním je mezi lidmi 55-69 let jet na dovolenou a vybavit si lépe byt nebo dům. Více než 40% se chce naučit ovládat nové technologie, více než třetina si přeje více sportovat, užívat si kultury a restaurací a péče o vnoučata.
Životní styl seniorů
„Na tuto generaci je potřeba cílit a komunikovat úplně jinak. Nezáleží jim moc na značce, jsou pro ně více důležité společenské vazby, přesto se chtějí vidět na vlně módních trendů – tedy je to více o komunikaci benefitů sociálních, osobních a společenských,“ popisuje Zdeněk Kubena, šéf OMG Research.
Televize u seniorů zůstává médiem č. 1, valná většina seniorů však vlastní také počítač a má přístup na internet. Až 69 % z nich se podle svých slov bez něj už neobejde. Více než polovina seniorů si před koupí hledá na internetu informace, čtvrtina v digitálním prostoru hodnotí výrobky, 22 % si nedovede představit život bez sociálních sítí a 6 % si hledá výrobky, na něž běží reklama v televizi.
Vybavenost domácností
V nákupním chování téměř tři čtvrtiny seniorů vyhledává promo akce. Zároveň jsou však dvě třetiny z nich ochotny připlatit si za kvalitu, což platí zejména u potravin. Téměř pětina bere reklamu jako zdroj informace. Více než 40 % si ale myslí, že je určena především pro mladší spotřebitele. Podle 36 % seniorů na ně marketingově cílí pouze značky léků a zdravotních pomůcek.
O mediálním chování seniorů se můžete více dozvědět zde. |
V průběhu projektu vznikal dokument o životě lidí ve věku 55-69 „Fenomén šedesátníků – ať nám chutná život“. Detaily projektu a dokument je možné zhlédnout na stránkách projektu Fenomén šedesátníků.
-stk-