Ikea otevřela na Zličíně brandovaný bazar

středa, 11. ledna 2017, 08:09 Aktuality, Marketing MediaGuru

Ikea spustila v České republice novou službu Druhý život nábytku, jež zákazníkům umožňuje prodat nevyužitý či nepotřebný nábytek Ikea. Zatím je služba dostupná v pilotním režimu pouze v obchodním domě Ikea Praha-Zličín. V případě, že o ni bude ze strany zákazníků zájem, rozšíří se i do dalších obchodních domů v České republice.

„Již dlouhou řadu let se snažíme využívat odpad jako nový zdroj surovin, vyhledávat a využívat nové zdroje materiálů tak, abychom přitom chránili přírodní zdroje a postupovali odpovědně vůči životnímu prostředí i lidem,“ přibližuje strategii Vladimír Víšek, manažer pro udržitelný rozvoj Ikea Česká republika, Maďarsko a Slovensko. „Podnikáme řadu kroků, abychom předcházeli vzniku odpadu, a služba Druhý život nábytku je jedním z nich,“ dodává.

ikea-40

Nevyužívaný nábytek Ikea mohou zákazníci nabídnout prostřednictvím webové stránky www.druhyzivotnabytku.cz, kam nahrají fotografie, popis produktu a požadovanou cenu. Cenu navrhovanou zákazníkem obchodní dům buď přijme, nebo na základě zkušeností s prodejem použitého nábytku navrhne cenu nižší. Poté, co se se zákazníkem domluví na prodejní ceně, nabídne nábytek k prodeji v koutku se zlevněným zbožím. Zákazník následně dostane slevovou kartu s vloženou částkou ve výši prodejní ceny nábytku, kterou může využít ke koupi nového zboží v Ikea. O samotný prodej se už postará obchodní dům. „Cílem služby není konkurovat internetovým bazarům. Vnímáme to jako servis pro naše zákazníky, kteří k nám chodí pravidelně nakupovat,“ upřesňuje Víšek a doplňuje: „Pro ty, kteří nemohou nábytek dopravit až do obchodního domu, nabízíme svoz za 300 Kč. Ten budou zajišťovat vozy, které rozváží nový nábytek, na cestě zpět do obchodního domu.“

Celý proces má na starosti oddělení Recovery, které je součástí širší myšlenky cirkulární ekonomiky a od roku 2000 je součástí všech obchodních domů. Kromě vrácení života nábytku od zákazníků se do oddělení Recovery dostanou výrobky, které zákazník vrátí v poškozeném obalu, nebo je reklamuje. Dokáže opravit a znovu uvést do prodeje až 90 % nábytku, který jím projde. Pouze 10 % jde na recyklaci.

-stk-