Stanice ČT loni nejsilnější v 15+, Nova drží 15-54
Česká televize se v divácké skupině 15+ stala v roce 2016 jedničkou televizního trhu.
Stanice České televize si v roce 2016 připsaly nejvyšší podíl na sledovanosti ze všech tuzemských stanic v celodenní sledovanosti v divácké skupině 15+. Souhrnný podíl stanic ČT dosáhl loni 30,96 % a ve srovnání s rokem 2015 se zvýšil o 0,5 procentního bodu. Pro stanice České televize jde o nejlepší výsledek od roku 2009.
V divácké skupině se nejvíce dařilo stanicím skupiny Barrandov, která meziročně navýšila svůj podíl na televizním trhu o necelé dva procentní body a dosáhla tak svého nejlepšího výsledku od startu. Úspěšný byl loňský rok také pro skupinu Prima, které se daří omlazovat publikum – v divácké skupině 15-54 si polepšila o 0,55 procentního bodu, což bylo pro ni nejvíce z hlavních diváckých skupin. Ještě výrazněji rostla skupina Prima v hlavním vysílacím čase, kde navýšila podíl v 15-54 o téměř dva procentní body.
Nejsilnější skupinou v 15-54, ale i v hlavním vysílacím čase všech rozhodujících diváckých kategorií, zůstala loni skupina Nova, přestože se její podíl snížil v průměru o necelé dva procentní body. Ve své hlavní divácké skupině 15-54 udržuje skupina Nova náskok před druhou ČT o téměř devět procentních bodů (celý den).
Stabilní sledovanost loni vykázaly Atmedia a stanice skupiny Óčko.
Z jednotlivých kanálů se loni nejvíce dařilo (15+, celý den) filmovým stanicím Prima Max (+1,25 procentního bodu) a Kino Barrandov (+0,7 pb). Z hlavních kanálů zůstává nejsilnější TV Nova (20,81 %, meziročně -1,15 pb.) před ČT1 (16,24 %, meziročně +0,37 pb.) a hlavním kanálem skupiny Prima (12,79 %, meziročně -0,53 pb.).
Podíl TV skupin (%), rok 2016, celý den, změna vs. 2015
celý den | 15+ | změna | 15-54 | změna | 15-69 | změna |
ČT celkem | 30,96 | 0,54 | 25,38 | 0,17 | 28,58 | -0,14 |
Nova Group | 28,71 | -1,99 | 34,12 | -1,84 | 30,76 | -1,57 |
Prima Group | 21,03 | 0,22 | 21,65 | 0,55 | 21,53 | 0,53 |
Barrandov Group | 7,35 | 1,82 | 4,92 | 1,05 | 6,49 | 1,48 |
Atmedia | 3,09 | -0,13 | 2,41 | 0,02 | 2,73 | -0,06 |
Stanice O | 0,73 | -0,03 | 1,33 | -0,06 | 0,9 | 0 |
ostatní | 7,48 | -0,89 | 9,07 | -0,73 | 8,22 | -0,81 |
Podíl TV skupin (%), rok 2016, prime-time, změna vs. 2015
prime-time | 15+ | změna | 15-54 | změna | 15-69 | změna |
Nova Group | 33,77 | -2,64 | 37,75 | -2,47 | 35,42 | -2,47 |
ČT celkem | 30,37 | 1,08 | 24,86 | 0,05 | 28 | 0,3 |
Prima Group | 21,71 | 1,19 | 23,83 | 1,85 | 22,72 | 1,78 |
Barrandov Group | 5,64 | 0,81 | 3,7 | 0,59 | 4,92 | 0,65 |
Atmedia | 2,31 | -0,12 | 1,75 | 0,06 | 2,01 | -0,09 |
Stanice O | 0,35 | 0,01 | 0,62 | 0,02 | 0,42 | 0,02 |
ostatní | 5,53 | -0,54 | 6,91 | -0,53 | 6,1 | -0,48 |
Pozn.: Změna uvedena v procentních bodech, prime-time = 19:00-23:00
Zdroj: ATO-Nielsen Admosphere
-mav-