Intersnack zvyšuje investice, chce být inovátorem

čtvrtek, 30. března 2017, 11:29 Marketing, Reklama MediaGuru

Intersnack plánuje rozsáhlé inovace, pod značkou Bohemia uvádí Kotlíkové brambůrky.

Společnost Intersnack, do jejíhož portfolia patří značky Bohemia, Chio, Canto a Pom-Bär, chce být znovu inovátorem ve slaném regále. Po předloňském roce, kdy její hospodaření skončilo ve ztrátě, byl loňský rok opět ziskový. Letos se chce věnovat dosud nerozvinutým kategoriím, například popcornu, rovněž plánuje zaměřit se na konzumaci mimo domov a s tím spojené aktivity away from home. V praxi to znamená naučit české spotřebitele konzumovat slané snacky i v momentech, kdy na to nejsou zvyklí.

Produktové inovace k oživení slaného regálu

První inovací představují Bohemia Kotlíkové brambůrky a arašídy, které na trh byly uvedeny v polovině února. „Jako první v ČR začneme budovat tuto ve světě již zavedenou a rychle rostoucí inovaci. Tím chceme potvrdit naši pozici lídra ve slané kategorii a vrátit se k tomu, že Intersnack bude inovátorem nejenom v brambůrkách, ale bude udávat trend a vrátí ,trochu života a zábavy’ do celé slané kategorie,“ vysvětluje Pavel Šercl, generální ředitel ČR a CEE společnosti Intersnack. V rámci řady Kotlíkové, které jsou připravovány v kotlíku a pozvolna smažené ve slunečnicovém oleji, nabízí tři příchuti brambůrky – mořská sůl s rozmarýnem, jarní cibulka & smetana a sladké chilli & červená paprika – a dvě varianty arašíd s bylinkami a chilli.

Kotlíkové brambůrky
Kotlíkové brambůrky

Další inovace plánuje společnost u značky Pom-Bär, která meziročně zaznamenala 18% růst a je v tuto chvíli nejrychleji rostoucí značkou v TOP 10 značkách celé slané kategorie. Přijít chce s novými tvary a příchutěmi. Ke konci roku by měla se zásadní inovací přijít také Chio.  

V kategorii popcornu se chce Intersnack soustředit na konzumaci doma. „Prozatím se většina konzumace popcornu odehrává v kinech. Rádi bychom, aby si čeští spotřebitelé trochu toho ,kina' přinesli i domů,“ doplnil Pavel Špercl. Od oživení slaného regálu Intersnack očekává růst celé kategorie. Ze zahraničních zkušeností vyplývá, že přehlednost regálu přispěje až k 10 až 20% růstu prodejů.

Navýšení mediálních investic

Inovace jdou ruku v ruce s marketingovými investicemi a navýšením mediálních investic, nejvíce peněz přitom směřuje do televize.

Značka Bohemia, jež staví na české tradici, hodnotách a národní identitě, komunikuje od 20. března novou česko-slovenskou kampaní, jež je založena na objevování krás Čech. Tváří se stali Jiří Mádl a Kristína Svarinská. „Cílem kampaně ,To si zamiluješ' bylo vyjádřit základní hodnoty značky Bohemia a ukázat její spojení s českou kulturou. Zamilovaného Jirku Mádla jsme posadili na červený traktor a nechali ho vysvětlit Kristíně, co má na Česku rád – pospolitost, legraci, krásnou krajinu, poctivé brambory a samozřejmě lásku,“ popisuje marketingový manažer Intersnack Ondřej Široký.

Od dubna začne kampaň podporovat produktovou novinku Kotlíkové brambůrky, a to v televizi, na internetu a v místě prodeje. Ve velkých řetězcích, jako je Billa, Ahold, Tesco a Globus, budou probíhat ochutnávky, v letních měsících na ně naváže masivní sampling ve venkovních lokacích (například na pražské Náplavce), kde bude rozdáno až milion vzorků. Kreativní koncept pochází z dílny agentury AdHackers. Produkci zajistila společnost Toaster Pictures. Režie se ujal Karel Janák.

Značka Canto prošla v loňském roce kompletním redesignem portfolia. Na trh bylo uvedeno několik novinek, například krátké Hradecké tyčinky a nová řada specialit. V únoru začala značka poprvé komunikovat v televizi. Kampaň je opět dílem agentury AdHackers. 

Chio je značka, jež cílí především na mladé spotřebitele. Od loňského roku v komunikaci využívá nový koncept od agentury Saatchi&Saatchi, digitální část zajišťuje Triad Advertising.

Pom-Bär, jež je určena pro rodiny s dětmi, sází v marketingové strategii na hravost, limitované edice a spotřebitelské promoce. Letos značka například uvedla limitovanou edici MusicStars, kterou podpoří online kampaň s Adamem Mišíkem. Kampaň je opět dílem agentury Saatchi&Saatchi.

Mediální plánování a nákup pro celou skupinu má na starosti agentura PHD.

-stk-