Výkon na sociálních sítích značkám nestačí

čtvrtek, 16. března 2017, 08:00 Internet & Mobil, Marketing MediaGuru

Sociální sítě nejsou jen na výkon, hodí se i k budování značky, ukázala konference.

Zákazníci stále více oceňují zážitky se značkou. Proto je dobré se na ně zaměřit i v prostředí sociálních sítích. Jakou roli mohou sociální sítě sehrát při budování značky, ukázala konference Brand Building. 

Z čistě výkonnostního řízení marketingu k brandovým kampaním se v poslední době posunul Slevomat, který v poslední době sází na videoobsah. Slevový portál využívá videa nejen k prezentaci nabídek, ale i pro recenze, které jsou k vidění na YouTube i Facebooku. „Nyní více tlačíme facebooková videa, ke kterým dodáváme titulky a zkracujeme konec. Jde nám o rychlý zásah, kterého na YouTube dosáhneme jen složitě,“ popsal za Slevomat Radek Hudák. 

Instagramu ve své strategii věří portál Bonami, který na principu časově omezených kampaních nabízí nábytek a doplňky do domácnosti. Kromě Česka, kde odstartoval v roce 2013, působí e-shop dnes také v Polsku, Slovensku a Rumunsku. „Původně dvanáctičlenný tým se rozšířil na 90 lidí a udržet brand je čím dál těžší. Klademe důraz zejména na rozpoznatelnost a tonalitu, ale je neustále potřeba mezi lokálním a globálním hledat balanc,“ popsala brand manažerka Bonami Martina Kočařová. 

Na Instagramu Bonami využívá mimo jiné hashtag #bonamiradosti, kterým označuje fotografie zachycující radost. Vybrané fotografie fanoušků, kteří si fotí nové výrobky z Bonami, e-shop integruje do svého blogu. V plánu je pracovat s hashtagem i v offline světě na papírových komplimentkách, které jsou součástí každého odeslaného balíku.

„Velký potenciál vidíme také v Insta Stories, kterými necháváme nahlédnout do každodenního chodu naší firmy. Ukazujeme v nich, jak v kanceláři pracujeme, na jakých konferencích se vzděláváme či jak to vypadá, když máme na chatu architekta. Díky tomu se nám daří značku polidštit,“ dodala Martina Kočařová s tím, že na Instagramu má značka přes 13 tisíc followerů, InstaStories zhlédne až 1800 z nich.

S Facebookem intenzivně pracuje web Biano.cz, který agreguje nabídky nábytku a dekorací z různých e-shopů. Biano provozuje v Česku tři FB profily, kde má dohromady 280 tisíc fanoušků – vedle základní Biano.cz má ještě profil Nebydlete blbě a Domov za kačku „Důvodem je zejména různorodá nabídka pro rozdílné cílové skupiny,“ vysvětlil Ondřej Bolkovec, který je v Biano.cz zodpovědný za start FB marketingu.

Na Facebooku pracuje Biano.cz s různými druhy příspěvků – kombinuje vlastní obsah s převzatým, získává obsah od svých fanoušků. „Velmi dobře nám fungují například příspěvky o remodellingu, na kterém spolupracujeme s různými designéry. Ukážeme lidem, jak vypadal interiér před a po, a ne všichni vnímají změnu kladně, což vyvolává živou interakci. Nebo nabídneme lidem vizualizaci dětského pokoje či obýváku zdarma,“ doplnil Bolkovec s tím, že designéři i výrobci tuto spolupráci vítají, protože jim Biano.cz vodí zajímavý traffic.

Některý z příspěvků Biano.cz dosahuje reach 800 tisíc, podpora se přitom pohybuje v desítkách tisíc, ROI však přitom musí být vždy kladná. „Na Facebooku máme dobrý performance a také dobře vybudovanou  komunitu, ale to samo o sobě nestačí. Zásadní je podporovat brand, s čímž doposud trochu bojujeme,“ uzavřel Bolkovec.

-stk-