Z vyhledávání na Seznam.cz zmizí náhledy webů
Seznam.cz připravuje grafickou změnu vzhledu své stránky s vyhledáváním.
Seznam.cz pracuje na redesignu stránky s vyhledáváním a jednou z úprav bude odstranění náhledů webů u jednotlivých výsledků. O chystané změně informoval Roman Dušek, manažer týmu hledání, který také naznačil, že nový design by mohla firma zavést už tento měsíc. Místo náhledového obrázku bude viditelný tzv. favicon, neboli malá ikonka.
Seznam se k redesignu odhodlal po výsledcích A/B testování, které proběhlo na 5 % uživatelů. Jeho záměrem je údajně jít cestou moderního a čistého webu.
„Tato změna se dala očekávat, volali po ní někteří odborníci i uživatelé. Zapadá do probíhajícího redesignu výsledků vyhledávání, které by podle hlasů ze Seznamu mělo být modernější a čistší. Z pohledu uživatele jde podle mého názoru o krok správným směrem. Nejen vizuálně, ale také datově, protože s malou favikonkou bude načítání mnohem rychlejší,“ komentuje změnu Michal Šroubek, SEO specialista ze skupiny Omnicom Media Group, sdružující agentury OMD, PHD a Attention!Media.
Stará verze hledání na Seznam.cz
Změny připravuje i další významný hráč na poli českého vyhledávání Google. Uživatelé si už mohli v minulých týdnech všimnout mírné změny u označení reklam. Místo bílého textu „Reklama“ v zeleném poli se zobrazuje zelený text v bílém poli. Nicméně v tomto případě jde o minimální úpravu, která proběhla v tichosti a viditelně se testuje jen na části uživatelů. Výraznější změna placeného vyhledávání proběhla u Googlu před rokem, kdy byl zrušen pravý sloupec.
Ukázka změn označení reklamy na Googlu
-mas-