Cannes Lions: Nejúspěšnější je dívka z Wall Street
Reklamní festival Cannes Lions končí, prohlédněte si letošní vítězné kampaně.
Letošní kreativní festival Cannes Lions je za námi. Češi v něm zabodovali celkem třikrát, když si agentura Young & Rubicam odnesla za práci pro časopis Newsweek zlato a dvě stříbra. Pro inspiraci přinášíme nyní přehled kampaní, jež získaly nejvyšší ocenění Grand Prix.
Nejúspěšnější kampaň, co do počtu získaných Grand Prix, představuje „Fearless Girl“, kterou připravila newyorská agentura McCann pro společnost State Street Global Advisor. Socha dívky, jež neohroženě stojí proti zuřivému býku z Wall Street, se stala internetovým fenoménem. Nejvyšší cena jí byla udělena v kategorii PR, Outdoor, Glass a Titanium.
Ve dvou kategoriích, a to v Promo & Activation a Integrated, se na nejvyšší příčku prosadila kampaň „Boost Your Voice“ řetězce Boost Mobile a agentury 180LA. Společně proměnily jednotlivé prodejny na volební místnosti a usnadnili tak Američanům přístup k volbám.
Za outdoorovou kampaň si Grand Prix odnesla rovněž sociální síť Twitter za sérii svých minimalistických vizuálů.
V kategorii Print & Publishing byla Grand Prix oceněna kampaň Burger King, pod kterou je podepsána agentura David.
Ta samá agentura s prací pro stejného klienta bodovala ještě v kategorii Direct, a to s kampaní „Google Home of the Whopper“, v níž doslova „hackla“ domácí hlasové zařízení „OK, Google“, a to i přesto, že Google s tím OK tak úplně nebyl.
Kategorii Film ovládl spot „We’re the Superhumans“, který pro televizní stanici Channel 4 vytvořila společnost Blink Productions.
Za Film Craft hlavní cenu získala americká společnost Iconoclast za svou práci pro skupinu „The Blaze“.
Za nejlepší rádiovou kampaň byly prohlášeny spoty KFC od jihoafrické agentury Ogilvy & Mather. K poslechnutí zde.
Nejlepší mediální kampaní se stal projekt „Innovating Saving“ americké agentury R/GA pro společnost Jet.com. Celá kampaň stavěla na způsobech, jak uspořit nejen mediální investice, ale i peníze cílových spotřebitelů.
Kategorii Creative Effectiveness ovládla ložnice Vincenta van Gogha, kterou si mohli lidé pronajmout přes Airbnb. Za kampaní lákající na výstavu nizozemského malíře v Art Institute of Chicago je podepsána agentura Leo Burnett.
V kategorii Creative Data si Grand Prix odnesla kampaň „Care Counts“, kterou vytvořila americká agentura Digitaslbi pro Whirlpool. Vycházela přitom ze zjištění, že jedním z důvodů, proč děti nepřijdou do školy, může být nedostatek čistého oblečení. Řešení spočívalo v poskytnutí pračky a sušičky ve škole zdarma.
Kategorie Cyber rozdala celkem tři Grand Prix. První z nich putovala do švédské agentury RBK Communication, která pro společnost The Bank of Åland vytvořila tzv. Aland Index, jenž do hodnoty zakoupených produktů započítává i uhlíkovou stopu.
Druhá Grand Prix byla udělena australské kampani „Meet Graham“ od agentury Clemenger BBDO, jejímž cílem bylo zvýšit bezpečnost na silnicích. Na základě dat z automobilových nehod stvořila sochu Grahama, který by se svým tělem měl šanci srážku na silnici přežít.
Třetí Grand Prix získala americká agentura Droga5 za kampaň pro MailChimp. Pohrála si s výslovností názvu poskytovatele e-mailingových řešení a vytvořila krátké filmy MailShrimp, JailBlimp a Kale Limp, hudební projekty WhaleSynth či VeilHymn i snack s názvem Fail Chips. Při vyhledávání se však Google vždy zeptal, zda jste náhodou nemysleli MailChimp.
V kategorii Digital Craft se na nejvyšší příčku dostala práce s virtuální realitou v reálném čase, kterou pro zpěvačku Björk vytvořila britská společnost Analog.
Grand Prix za Inovace byla udělena švédské agentuře Åkestam Holst, která vynalezla nový druh kovu, tzv. humanium, pocházející z ilegálních zbraní.
Nejlepší mobilní kampaní byl vyhlášen počin „The Family Way“, pod kterým je podepsána japonská agentura Dentsu Y&R a společnost Recruit Lifestyle. Společně vytvořily speciální nástroj Seem, přes nějž si mohou muži za pomoci mobilního telefonu zkontrolovat pohyb svých spermií.
Za designérský počin roku byla prohlášena atypická fotbalová hřiště, pod kterými je podepsána developerská společnost AP. Reagovala tak na nedostatek hřišť pro děti v chudinských čtvrtích.
V kategorii Product Design si Grand Prix vysloužila inovace v podobě „Payphone Bank“ společnosti Tigo-Une a kolumbijské agentury Grey. Víceméně nepotřebné telefonní budky přeměnily na vkladové bankomaty na mince, a umožnily tak nejchudším vrstvám vstup do bankovního systému.
Grand Prix for Good, oceňující kampaně, které přispěly společnosti, si odnesla indická agentura McCann za svůj nápad nazvaný „Immunity Charm“. Jednoduše, prostřednictvím barevných korálků, přispěla ke zlepšení očkovacího systému v Afghánistánu.
-stk-