Rich formáty zvyšují podíl v online kampaních
Rich media formáty dosahují podle zprávy Gemius vyšší CTR než klasické bannery.
![](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2012/10/online.jpg?v=1)
Česká republika má druhý nejvyšší podíl rich media formátů v online kampaních v regionu střední a východní Evropy (CEE). Tyto reklamy dosahují také více než polovinu všech impresí (53 %). U rich media bannerů byla zaznamenána vysoká míra prokliku na mobilních zařízeních – na tabletech 2,4 % a na smartphonech 2,07 %. To má být o 0,5 % více než v první polovině roku 2016. Data přináší zpráva AdMonitor od společnosti Gemius.
Podle zprávy došlo v mnoha státech k nárůstu popularity multimediálních reklamních formátů (video, audio a animace). Největší podíl rich media formátů byl zaznamenán na Ukrajině (46,4%) a v České republice (45,6 %), naopak nejnižší v Lotyšsku (15,8 %). Na Slovensku obsahuje rich media více než pětina kampaní. Investice do multimediálních formátů mohou také zvýšit počet klikání na reklamy – na všech analyzovaných trzích je míra prokliku u tohoto typu reklamy vyšší než u klasických bannerů. Roste rovněž podíl kliknutí z mobilních zařízení, nárůst byl zaznamenán především u smartphonů.
Mezi uživateli v regionu CEE nejvíce klikají na online reklamy Ukrajinci a Turci (míra prokliku kolem 1 %), průměrná míra CTR v České republice se podle zprávy pohybuje na úrovni 0,52 %.
Srovnání průměrné míry CTR v regionu CEE (%), 2H 2016
![Zdroj: AdMonitor, Gemius](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2017/06/srovnani-CTR.png)
Zpráva monitoruje trendy v online reklamě ve dvanácti státech regionu CEE v druhé polovině roku 2016. Jedná se především o demografické údaje uživatelů oslovených reklamou, nejpoužívanější reklamní formáty, přistup k reklamě z jednotlivých zařízení či CTR pro jednotlivé státy, zařízení a segmenty trhu a mnoho dalších.
ČR: Podíl typů bannerů na impresích (%)
![Zdroj: Admonitor, Gemius](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2017/06/online-kampane_1.png)
ČR: Vývoj CTR podle typu bannerů (%), 2014-2016
![Zdroj: Admonitor, Gemius](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2017/06/online-kampane_4.png)
ČR: Podíl typů bannerů podle zařízení (%)
![Zdroj: Admonitor, Gemius](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2017/06/online-kampane_5.png)
ČR: CTR podle zařízení a typu banneru
![Zdroj: Admonitor, Gemius](https://mediagurucdneu.azureedge.net/wp-content/uploads/2017/06/online-kampane_6.png)
-mav-