Konzultantské firmy posilují na reklamním trhu

pátek, 18. srpna 2017, 10:55 Reklama MediaGuru

Firmy původně zaměřené na konzultantství nepolevují v akvizicích na poli marketingu a reklamy.

Společnost Deloitte Digital uzavřela tento týden podle listu The Wall Street Journal akvizici stockholmské agentury Acne. Pracuje pro značky jako H&M, Spotify nebo Ikea a její roční obrat má dosahovat 32 mil. USD. Založena byla v roce 1996 a nedávno na sebe upozornila kampaní, která staví na podobnosti tašky Balenciaga za 2145 USD a modré tašky Ikea za 99 centů. Deloitte údajně plánuje najmout asi 80 nových zaměstnanců, z nichž 40 má pracovat ve Velké Británii. To zdvojnásobí současnou velikost týmu Acne.

Nejnovější akvizice je potvrzením trendu pozorovatelného zejména v posledních dvou letech, kdy se společnosti, které vyrostly na konzultační činnosti, vrhají do marketingových a reklamních služeb. Před čtrnácti dny koupila jiná konzultantská společnost, Accenture, britskou agenturu zaměřenou na marketing a sales Brand Learning Group. Deloitte loni nakoupila tři agentury, do oblasti marketingu a reklamy se ale pustily i PwC nebo IBM.

Podle žebříčku AdAge se specializované firmy Accenture Interactive, PwC Digital Services, IBM iX a Deloitte Digital souhrnně zařadily na americkém trhu v celkovém reklamním objemu hned za tradiční reklamní giganty, jakými jsou WPP, Omnicom, Publicis, Interpublic nebo Dentsu. Svůj záběr na trhu zvyšují díky mixu akvizic, organického růstu, zaváděním nových postupů nebo konsolidací marketingových služeb.

Jejich nástup je podle pozorovatelů odrazem toho, jak moc se proměňuje současný marketing, doprovázený mj. adblockingem, přeskakováním reklamních spotů nebo klesajícími ratingy. Svou strategii staví proto především na spotřebitelském zážitku a interakci. IBM iX se například domluvila s General Motors na službě, která dokáže doručit personalizované vzkazy řidičům. Přestože tyto aktivity jsou na veřejnosti mnohem méně viditelné než televizní reklamy, získávají si pozornost klientů. Navíc konzultantské firmy těží i z kontaktů, které mají přímo na generální ředitele nebo představenstva společností, pro které pracují.

-mav-