Zprávy na Facebooku ponesou loga médií

sobota, 26. srpna 2017, 09:05 Internet & Mobil MediaGuru

Sociální síť chce zdůrazňovat, že zpráva má svůj zdroj. Vydavatelé mají prostor k budování značky.

„Viděl jsem to na Facebooku,“ zaznívá často odpověď na otázku, odkud kdo čerpal své informace. Přestože jde o zdánlivé slovíčkaření, z pohledu vydavatelství se tato tendence stává stále větším problémem. To se ale má postupně změnit, slibuje největší sociální síť světa. Uživatelé by tak již neměli mít klamný pocit, že zdrojem jejich zpráv je samotný Facebook, nýbrž jednotlivá zavedená vydavatelství. Sociální síť totiž začala u trendujících příspěvků či ve výsledcích vyhledávání zobrazovat u příslušné zprávy i loga největších světových médií. Postupně se ale mají objevovat i v jiných částech Facebooku, tedy všude tam, kde se lidé se zpravodajským obsahem setkávají, připomíná produktový manažer Facebooku Andrew Anker na blogu společnosti.

„Umístěním loga do popředí u sdílených článků chceme médiím usnadnit budování značky na Facebooku – a současně zvyšovat povědomí lidí o zdroji sdíleného obsahu,“ dodal Anker. Jak nicméně podotýká portál Mashable.com, přestože se změna může jevit triviální, pro mediální domy, které si vybudovaly výraznou a rozpoznatelnou značku, jde o velmi důležitou záležitost.

fb_loga

„Samo logo CNN je prvním indikátorem publiku, že čerpá informace z důvěryhodného zdroje,“ tvrdí serveru AdAge.com Samantha Barryová, vedoucí oddělení sociálních médií v CNN. „Z vyzdvihování důvěryhodných zdrojů informací ale nakonec budou těžit všichni,“ dodává Barryová. Nepřímo přitom odkazuje na problematiku takzvaných falešných zpráv, teda zcela překroucených či vymyšlených článků, jež se v onlině světě mnohdy šíří až virálním způsobem.

Samotný Facebook obhajuje svůj krok studií institutu Pew Research, která potvrzuje slova v úvodu článku. Téměř polovina´uživatelů má problém si vybavit zdroj informací, s nimiž se na této sociální síti setkali.

Největší americká média, mezi nimiž nechybějí The New York Times, Washington Post či Wall Street Journal, nicméně již na problematiku svého postavení v éře sociálních sítí upozornila dříve. Nedávno se dokonce sdružila do uskupení s názvem News Media Alliance, jehož smyslem je posílit vyjednávací pozici vydavatelských domů ve vztahu k technologickým gigantům typu Google či právě Facebook. V červnu navíc list Wall Street Journal (WSJ) informoval, že sociální síť vyvíjí nástroj, který by umožnil uživatelům předplatit si přístup ke zpravodajskému obsahu přímo z mobilní aplikace. Pokud by tak ale neučinili, zdarma by si mohli přečíst jen omezený počet článků za měsíc. Oblastí, kde by mohlo dojít k narovnání vztahů a zlepšení spolupráce mezi vydavateli a sociální sítí, tak stále existuje mnoho.

-jav-